Clear Channel International (CCI) już po raz trzeci został oficjalnym sponsorem festiwalu reklamowego – Cannes Lions 2012. Ta międzynarodowa impreza, jest jedyną, która na taką skalę promuje i wspiera kreatywne rozwiązania w komunikacji out-of-home. Clear Channel jest sponsorem Złotych Lwów w kategorii reklama zewnętrzna, gospodarzem seminarium. Do udziału w seminarium koncern zaprosił największych ekspertów w obszarze digital signage wśród gości znalazł się min. Andrew Cracknell, autor książki „The Real Red Man”. Przy współpracy z firmami tj Nexus Interactive Arts oraz Buzz Radar zrealizuje szereg niestandardowych aktywności dotyczących social mediów. Działania te mają na celu pokazać reklamodawcom jak ogromne możliwości drzemią w marce Clear Channel Play – zajmującej się komunikacją digital signage.
„Czynny udział Clear Channel w Festiwalu w Cannes to element naszego zaangażowania w promocję kreatywnych rozwiązań reklamowych. Komunikacja outdoorowa to sztuka, gdzie kreatywność stanowi fundamentalny element, który w połączeniu z odpowiednio dobranym kontekstem, czasem oraz widownią tworzy efektywne kampanie reklamowe”- komentuje William Eccleshare, CEO Clear Channel Outdoor.
Nie mogę już doczekać się, aby pogratulować tegorocznym zwycięzcom w kategorii Outdoor Lions – nie ma nic lepszego niż obserwacja reklamodawców, którzy zgłębiają coraz to nowe możliwości naszego medium. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom Clear Channel rozwija w segmencie reklamy cyfrowej markę Play. Digital Signage również potrzebuje kreatywnych rozwiązań, aby w pełni wykorzystać nowe możliwości i szanse tego segmentu.”- dodaje
Już trzeci rok z kolei Clear Channel promuje najlepsze kreatywne rozwiązania, które powstały w przeciągu ostatnich 12 miesięcy sponsorując nagrody Outdoor Lions. Zwycięscy zostaną wyłonieni podczas ceremonii we wtorek 19 czerwca 2012.
W środowy wieczór (20 czerwca) Clear Channel zrealizuje seminarium w Randez Vous, w hotelu Carlton. Gościem specjalnym będzie Andrew Cracknell, autor książki „The Real Red Man”, który piastował stanowisko dyrektora kreatywnego w agencjach tj. FCB, WCRS, APL oraz Bates. Cracknell podzieli się z uczestnikami spostrzeżeniami dotyczącymi nowych możliwości jakie stoją przed komunikacją out-of-home, a w przed szczególności reklamą Digital. Elementem spotkania będzie również panel dyskusyjny prowadzony przez Q&A z udziałem Cracknella oraz CEO Clear Channel Outdoor Williama Ecceshare.
Kreatywne możliwości Clear Channel Play zostaną zaprezentowane na festiwalu. Dodatkowo ekrany będą również służyły jako tablice informacyjne, kierunkowe.
Przy współpracy z Nexus Interactive Arts Clear Channel uruchomi interaktywną instalację kierowaną przez Twiterra “Maszyna Prawdy”. Delegaci będą mogli zadać Maszynie zamknięte pytanie, które automatycznie zostanie wprowadzone do Twiterra . Odpowiedź na nie pojawi się jednocześnie na ekranie monitora jak i zostanie zapisane na Twiterze. Aplikację przygotował Evan Bohem z Nexus Interactive Art. Festiwal w Cannes to miejsce premiery tego urządzenia.
Clear Channel Play zaprezentuje również kontent przygotowany przez Buzz Radar, oficjalnego partnera Festiwalu Cannes Lions i specjalistę w dziedzinie social media. Firma Buzz Radar oficjalnie wprowadzi pierwszy produkt w swoim portfolio – Social Command Centre. Będzie on wychwytywał i wyświetlał wszelkie komentarze z social mediów które będą dotyczyły festiwalu.