Polska Izba Artykułów Promocyjnych uczestniczy w opiniowaniu projektu Ustawy o VAT z dnia 25 maja 2012 roku. – Zostaliśmy zaproszeni przez Ministerstwo Finansów do udziału w zgłaszaniu uwag do projektu Ustawy o VAT, bardzo cieszy nas, że Ministerstwo Finansów zauważyło nasze wcześniejsze inicjatywy i dało nam szansę uczestnictwa w tak ważnym dla wszystkich przedsiębiorców projekcie. PIAP zwrócił się również do wszystkich instytucji i organizacji, które uczestniczą w opiniowaniu ustawy, z prośbą o wsparcie postulatów PIAP– mówi Katarzyna Wojniak Dyrektor Biura Zarządu PIAP.
Zarząd Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych zwrócił się do Ministerstwa Finansów z prośbą o wsparcie inicjatywy w zakresie zmian w ustawie o podatku VAT. PIAP sprzeciwia się planowanemu wprowadzeniu zasady opłacenia podatku w miesiącu w którym doszło do transakcji. Zamiast obciążać uczciwych przedsiębiorców proponuje zająć się nieterminowo płacącymi kontrahentami. W tym zakresie PIAP apeluje o wprowadzenie możliwości odliczenia podatku tylko od zapłaconych faktur, co spowoduje większe wpływy do budżetu.
Polska Izba Artykułów Promocyjnych apeluje do Ministerstwa Finansów o zmianę w ustawie o podatku dochodowym oraz podatku VAT, umożliwiającym odliczanie podatku tylko od zapłaconych faktur.
Wprowadzenie zmian będzie nie tylko próbą stawienia czoła coraz większej ilości nieuczciwych kontrahentów zalegających z płatnościami ale przede wszystkim da olbrzymie korzyści dla budżetu.
– Firmy z wszystkich branż, nie tylko reklamowej borykają się z coraz większą ilością niezapłaconych faktur oraz ich nieterminową realizacją. Odliczony podatek dochodowy i VAT od niezapłaconych faktur, to przede wszystkim jednak strata dla budżetu Państwa. W różnego rodzaju rejestrach długów wpisane są wierzytelności na kilkadziesiąt miliardów złotych. Nie widzimy powodów dla których niesolidni klienci mają utrzymać możliwość odliczenia podatku od niezapłaconych faktur. Wierzymy, że proponowane przez nas zmiany zmobilizują firmy do terminowego regulowania swoich zobowiązań – mówi Katarzyna Wojniak, Dyrektor Generalny PIAP.
Polska Izba Artykułów Promocyjnych zwróciła się również do Ministerstwa Finansów z prośbą o rozważenie wprowadzenia jeszcze większych limitów na nieodpłatne przekazanie towarów, w tym prezentów o małej wartości osobom trzecim oraz doprecyzowaniu kwot, jako wartości netto.
PIAP zaproponował następujące brzmienie z art. 7 ust. 4 ustawy o VAT:
Przez prezenty o małej wartości rozumie się przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:
-o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 200 zł netto, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób;
-których przekazania nie ujęto w ewidencji, o której mowa w pkt1, jeżeli jednostkowa cena nabycia towaru (bez podatku), a gdy nie ma ceny nabycia, jednostkowy koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 80 zł netto”.