Logo

Marketing MIX

Coca-Cola przyciągnęła do Stref Kibica ponad 324 tysiące fanów futbolu

Coca-Cola, która jest na czele rankingu marek najbardziej kojarzonych z emocjami sportowymi (64%), od początku Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM towarzyszy fanom futbolu i rozgrzewa pozytywne piłkarskie emocje. Najwięcej dzieje się w Strefach Kibica. W ciągu pierwszych 10 dni, w Polsce i na Ukrainie wspólnie kibicowało w nich ponad 3,7 miliona fanów piłki nożnej. Strefę Coca-Cola odwiedziło w tym czasie ponad 324 tysiące fanów.

Spośród 3,7 miliona fanów z całej Europy, którzy odwiedzili dotychczas Strefy Kibica, ponad 1,7 miliona świętowało w Polsce, a 2 miliony na Ukrainie. Najliczniej fani piłki nożnej przybyli do Strefy Kibica w Kijowie (949 tysięcy osób), w Warszawie (773 tysiące osób) oraz w Charkowie (ponad 536 tysiące osób).  Atrakcje przygotowane w Strefach Kibica przez Coca-Colę zachęciły do aktywnego kibicowania ponad 324 tysięcy odwiedzających. W ciągu pierwszych dziesięciu dni turnieju najwięcej osób pojawiło się we lwowskiej Strefie Coca-Cola (ponad 81,5 tysiąca), kolejne to kijowska (ponad 61 tysięcy), strefa w Doniecku (ponad 45 tysięcy) oraz warszawska (ponad 37 tysięcy). Dzięki promocjom konsumenckim organizowanym przez firmy z systemu Coca-Cola, już blisko 1100 kibiców mogło obejrzeć mecze na żywo.

Drużyny Flagi i program Ultimate Access

Coca-Cola podgrzewała piłkarskie emocje m.in. poprzez specjalne programy, do których, jako sponsor, ma wyłączne prawo: Drużynę Flagi i Ultimate Access. Coca-Cola w ramach różnych aktywacji na terenie całej Europy, np. konkursów i turniejów sportowych, dała młodym fanom piłki nożnej możliwość wniesienia na murawę boiska, wspólnie z zawodnikami, flagi reprezentacji danego kraju. Podczas pierwszych 20 meczy turniejowych, flagi wniosło 320 dzieci (40 Drużyn Flagi). Do drużyn, które wnosiły flagi podczas meczy rozgrywanych na Ukrainie dołączyły dzieci m.in.: z Holandii, Anglii, Danii i Niemiec. W Polsce, oprócz Polaków, drużyny składały się m.in.: z mieszkańców Turcji, Włoch, Rosji, Grecji i Czech.

Dzięki pakietowi Ultimate Access fani piłki nożnej mają niepowtarzalną okazję, aby odwiedzić miejsca niedostępne, na co dzień dla kibica; poza wstępem na jeden z meczów turnieju, mogą wejść także do studia transmisyjnego i na konferencję prasową, a także obejrzeć z bliska rozgrzewkę reprezentacji i wziąć udział w VIP after party. Podczas ostatnich 20 meczy z pakietu skorzystało już 100 osób, z różnych krajów, m.in.: Rosji, Włoch, Czech, Turcji, Niemiec, Grecji i Malty.

Atrakcje Coca-Cola w Strefach Kibica UEFA EURO 2012TM

W ramach kampanii Coca-Cola „Wpadnij w PIŁKOSZAŁ!” w Strefach Kibica UEFA EURO 2012TM można obejrzeć fantastyczne trójwymiarowe zdjęcia dzięki tzw. Augmented Reality, czyli obrazu rzeczywistego świata z nałożoną grafiką 3D, pograć w piłkarzyki, wziąć udział w quizach czy Fan Karaoke. W Klubach Zwariowanego Fana, kibice mogą również zmierzyć poziom swojego krzyku za pomocą Maszyn Krzyku, poszaleć na Radosnej Piłkarskiej Trampolinie, zrobić sobie zdjęcie w specjalnie do tego przeznaczonym punkcie i spróbować swoich sił w strefie piłkarskiej. Punkty zdobyte w konkursach organizowanych w Strefie Coca-Cola, można wymienić na nagrody losowane z Happiness Truck Coca-Coli. Po wszystkich atrakcjach można napić się Coca-Coli, którą rozdają specjalne ekipy samplingowe.

Fundusz Energii Fanów

W Polsce, dodatkową atrakcją były aktywacje w ramach Funduszu Energii Fanów, który gromadzi energię uwalnianą przez kibiców podczas całych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM. Energia gromadzona jest za pomocą Maszyn Krzyku, Trampolin oraz specjalnych aplikacji mobilnych dostępnych na http://euro2012.coke.com/Euro2012/v/pl_PL/index.html#/music-and-goodies/mobile. Centrum Funduszu Energii Fanów mieści się pod adresem: http://euro2012.coke.com/Euro2012/v/pl_PL/index.html#/fef/fund – tam można na bieżąco obserwować ilość osób, która już przystąpiła do aktywacji. Po zakończeniu UEFA EURO 2012TM, energia fanów zgromadzona w Funduszu, zostanie zamieniona na wsparcie finansowe dla 15 najlepszych projektów zgłoszonych do programu Lider Animator, promującego aktywność fizyczną w lokalnych społecznościach.  W całej Polsce, fani wspólnie z Coca-Colą, zebrali za pomocą specjalnych maszyn w Strefach Kibica oraz aplikacji mobilnych 48,4 tysięcy punktów w ramach Funduszu Energii Fanów. Chętnych do uwalniania energii przybywa, a Coca-Cola zachęca kolejnych kibiców, aby wpadli w PIŁKOSZAŁ i przekazali swoją energię na promocję sportu w lokalnych społecznościach.

Elementem, zagrzewającym kibiców do wspólnego celebrowania wielkiego święta futbolu, było zaprezentowanie hymnu Coca-Cola na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012TM – „Let`s get crazy”. Piosenka „Let`s get crazy” oraz specjalnie przygotowany do niej układ choreograficzny rozgrzewa kibiców w Strefach Kibica w każdym z miast-gospodarzy. Utwór jest także dostępny do ściągnięcia i do odsłuchania na stronie www.cocacola.pl.