Logo

Marketing MIX

Coca-Cola w czołówce marek kojarzonych z emocjami sportowym

Realizowana od kilku miesięcy kampania przygotowana na UEFA EURO 2012TM, umocniła czołową pozycję Coca-Cola wśród marek kojarzonych z emocjami sportowymi. Marka może się także pochwalić największą wśród sponsorów UEFA EURO 2012TM, frekwencją – prawie pół miliona – fanów piłki nożnej, którzy odwiedzili strefę Coca-Cola, we wszystkich Strefach Kibica przygotowanych na UEFA EURO 2012TM. Coca-Cola zwiększyła, także swoją przewagę rynkową w kategorii napojów gazowanych.

Działania podjęte w ramach kampanii Coca-Cola na UEFA EURO 2012TM, pozwoliły zająć marce czołowe miejsce wśród liderów działań marketingowych związanych z wielkim świętem futbolu. Strefy Coca-Cola, które były największymi aktywacjami realizowanymi wśród sponsorów UEFA EURO 2012TM w ramach Stref Kibica w Polsce i na Ukrainie, przyciągnęły pół miliona osób, w tym blisko 100 tys. osób w samej Warszawie. Największą strefę Coca-Cola we Lwowie odwiedziło 120 tys. osób.

Marka od kilku miesięcy realizuje intensywne i szeroko zakrojone działania marketingowe. Kampania radiowo-telewizyjna i outdoorowa pod hasłem „Wpadnijmy w Piłkoszał” jest jedną z najbardziej intensywnych na rynku kampanii związanych z UEFA EURO 2012TM.  Sukcesem okazały się być także dwie ogólnopolskie promocje konsumenckie z milionami nagród do wygrania, w tym między innymi z biletami na UEFA EURO 2012TM i wycieczkami do europejskich stolic piłkarskich. Ilość zgłoszeń (w postaci wysłanych SMS-ów) do obu loterii przekroczyła poziom 600 000.

Całość działań związanych z przygotowaniami do wspólnego świętowania piłkarskich emocji podczas UEFA EURO 2012TM przełożyła się na wyniki sprzedażowe firmy. Połowa rynku napojów gazowanych należy do Coca-Coli, której udziały wartościowe w kategorii napojów gazowanych w pierwszym kwartale 2012 r.  przekroczyły 50%*. To najlepszy wynik firmy od lipca 2011 r.

Coca-Cola jest również na czele rankingu marek najbardziej kojarzonych z emocjami sportowymi (64%)**.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych dotychczas wyników, choć to jeszcze nie koniec UEFA EURO 2012TM i będzie jeszcze czas na finalne podsumowania – mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola Poland Services. – W ramach przygotowanych przez nas aktywacji marketingowych, staraliśmy się oddać pozytywne emocje kibiców, którzy malują twarze, śpiewają, tańczą i wpadają w prawdziwe piłkarskie szaleństwo. Wierzymy, że właśnie te pozytywne emocje sprawiły, że tak wielu fanów futbolu odwiedziło strefy Coca-Cola w Strefach Kibica. Możemy śmiało powiedzieć, że Polska i Ukraina wpadły w pozytywny PIŁKOSZAŁ! – dodaje.

*Dane według badania ACNielsen Polska Sp. z o.o., Styczeń-Marzec 2012
** Dane według badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych 14-20 maja 2012 r. na losowej reprezentatywnej próbie (n=493) polskich internautów w wieku, co najmniej 15+. Na pytanie: Wymień marki / firmy, które kojarzą Ci się z emocjami sportowymi?, marka Coca-Cola otrzymała najwięcej odpowiedzi, z wynikiem 64 %.