Logo

Marketing MIX

Digital Media Networks – technologia w mediach reklamowych

Reklama zewnętrzna i jej wpływ na funkcjonowanie współczesnego konsumenta jest obiektem zainteresowań wielu dziedzin nauki. Reklama zewnętrzna jest niemal najstarszą formą reklamy i pierwsze plakaty zewnętrzne pojawiły się w Nowym Jorku już w 1883 roku.  

W ostatnich latach pojawiły się nowe trendy reklamy outdoor i nastąpiła ekspansja mediów typu digital signage, potocznie zwanymi  cyfrowymi formami reklamy zewnętrznej. Jest to jedna z najnowocześniejszych form komunikacji, która zalewa polski rynek, a w krajach Europy Zachodniej, USA oraz Azji osiągnęła masę krytyczną.
Tradycyjne statyczne znaki reklamowe zostają zastępowane płaskimi monitorami, połączonymi w sieci i kontrolowane online. W Polsce systemy digital signage zostały już zaimplementowane niemal w każdym miejscu, gdzie przebywa określona grupa celowa: stacje metra, szkoły, lotniska, sieci PKP, transport publiczny, galerie handlowe, stacje paliw, supermarkety, przychodnie lekarskie, fitness, kluby sportowe, salony piękności oraz wolne przestrzenie miejskie i drogi tranzytowe, czyli tam,  gdzie przebywa klient masowy.

Digital Signange ma swoje korzenie w analizie podstawowych zachowań, gdzie człowiek instynktownie reaguje na ruch. Sieci digital signage są używane do dostarczania treści, którą dzielimy na cztery podstawowe formy przeznaczenia: reklamową, informacyjną, empiryczną oraz behawioralną. Nie ma wątpliwości, że obecnie najważniejszą i najbardziej rozwiniętą formą jest forma reklamowa.

W Polsce ze względu na rozdrobniony rynek właścicielski, brak jednolitych standardów oraz formatów powstało biuro reklamy Be Media – digital out of home media service, które podjęło się konsolidacji rynku mediów cyfrowych jako niezależny podmiot, który wprowadził  określone standardy przy zakupie, sprzedaży oraz planowaniu mediów. Na dzień dzisiejszy jest to największe biuro reklamy nośników DOOH w Polsce, które jako  wyspecjalizowany niezależny podmiot posiada wiedzę i doświadczenie oraz zrealizowane spektakularne oraz niepospolite projekty mediowe.

W 2012 roku przy współpracy biura reklamy BE Media digital out of home media service poswatała pierwsza w Polsce praca magisterska na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach na temat reklamy Digital Out of Home.

„Zainteresowanie tematyką digital signage, świeże poglądy oraz emocje, które budzą te media mają swoje odzwierciedlenie w realizowanych kampaniach oraz w media planach, w których znajduje się coraz więcej miejsca” – powiedziała Joanna Pełech, Digital OOH Media Director w firmie BE Media- „Tym bardziej tak ważne jest wspieranie każdego słowa oraz pracy naukowej, ponieważ jest to pewnego rodzaju odpowiedzialnośc za ten rynek”.