Sun Branding Solutions jako pierwszy pośrednik zarządzający cyklem życia marki wdroży PantoneLive. To dzięki PantoneLive i ich innowacyjnej metodzie zarządzania kolorystyką marki, firma Heinz osiągnęła zgodność kolorystyczną opakowań w całym wachlarzu produktów.
Heinz wciąż unowocześnia swoje produkty aby optymalnie dopasować je do zmieniającego się stylu życia konsumentów. Kiedy opakowania produktów z serii Beanz wykroczyły poza tradycyjne etykiety stosowane na puszkach, wprowadzenie innych, „nowoczesnych” materiałów stało się nowym wyzwaniem. Różne podłoża i procesy drukarskie spowodowały trudności z utrzymaniem jednolitej kolorystyki własnego znaku handlowego Heinz Beanz Blue. Kolejne dodatkowe warstwy koloru tylko wyostrzały różnicę.
W celu zapewnienia natychmiastowej rozpoznawalności niebieskiego znaku handlowego firmy, spółka Sun Branding Solutions zaleciła firmie Heinz wdrożenie PantoneLIVE-systemu, w którym na potrzeby procesu drukarskiego wszyscy użytkownicy korzystają z cyfrowych próbek kolorów zamiast z tradycyjnych próbek fizycznych. Cyfrowe standardy kolorów zostały opracowane i zapisane w internetowej bazie danych dzięki systemom opracowanym przez firmę Pantone LLC, która od 50 lat jest światowym autorytetem w dziedzinie kolorów i której jedynym właścicielem jest spółka X-Rite, Inc. Firma Sun Branding Solutions odegrała kluczową rolę w analizie pomysłu i podczas prowadzenia testów obciążeniowych tego rozwiązania na wszystkich etapach projektowania – projekt graficzny – przygotowanie do druku, dla całej gamy produktów Heinz Beanz. Aby rozpoznać i zdefiniować jednolity błękitny kolor Heinz Beanz Blue, Sun Branding Solutions wdrażając PanteoneLive, cały czas współpracowała ze spółkami X-Rite, Pantone i Sun Chemical Standardy kolorów zostały opracowane dla podłoża występującego we wszystkich rodzajach opakowań i wszystkich procesów drukarskich; po raz pierwszy dla Heinz Beanz Blue. Dzięki wprowadzeniu tolerancji koloru, która kontroluje proces produkcji i jakość produktu końcowego, w całym łańcuchu dostaw udało się utrzymać zgodność kluczowego koloru. Wynik – doskonałe pozycjonowanie ulubionego w kraju produktu Heinz Beanz zostało utrzymane dzięki zgodności kolorystycznej.
Paul Bean, dyrektor zarządzający Sun Branding Solutions tak skomentował ten fakt: „Jesteśmy dumni, że jako pierwszy pośrednik zarządzający cyklem życia marki wdrożyliśmy system PantoneLIVE i że mogliśmy współpracować z tak ważnymi graczami w branży jak Sun Chemical, X-rite, Pantone i Esko. Niezależne cyfrowe standardy przechowywane w systemie PantoneLIVE zdecydowanie zdają egzamin jako narzędzie komunikacji między wszystkimi uczestnikami całego procesu wytwarzania opakowań, co daje nam i naszym klientom pewność, że ich kluczową kolorystykę marki można osiągnąć od razu, już na początku procesu jej tworzenia”.
Współpraca doświadczeń Heinz – PantoneLIVE pokazała zalety korzystania z internetowych usług kolorystycznych, które mogą polepszyć jakość i zgodność kolorów, a także skrócić czas od zaprojektowania materiałów drukarskich do ich wydrukowania.