Na temat przyszłości mediów, wyzwań i obowiązków dyrektorów marketingu, rozmawiamy z najlepszym dyrektorem marketingu wyłonionymi w ubiegłym roku w konkursie Dyrektor Marketingu 2010 – z Leszkiem Kurnickim (Dyrektorem Wykonawczym ds. Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PKN ORLEN S.A.).
Joanna Łęczycka: Jakie cechy osobowości są niezbędne, żeby dobrze pełnić funkcję dyrektora marketingu?
Leszek Kurnicki: Dobry dyrektor marketingu to człowiek, który łączy dwie, wydawałoby się dość odległe od siebie cechy. Z jednej strony umie słuchać i sprawnie wykorzystywać zdobytą wiedzę, z drugiej zaś jest kreatywny i potrafi tę cechę przełożyć na działania biznesowe. Ale nie jest to jedyna sprzeczność. W mojej ocenie, skuteczne wykonywanie tego zawodu wiąże się ze zdystansowanym podejściem do rynku i umiejętnością spojrzenia na niego z szerokiej perspektywy. Warto jednak przy tym, żeby praca była pasją, a sprzyja temu odpowiedni wybór branży. Ja mam to szczęście, że dzięki pracy w PKN ORLEN mogę codziennie obcować z motoryzacją, która od lat jest także moją pasją. (…)
Wywiad ukazał się w majowym wydaniu OOH magazine.
Cała publikacja dostępna pod adresem: