Logo

Marketing MIX

145 projektów zgłoszonych do Effie Awards

Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards napłynęło 145 zgłoszeń. Najwięcej w kategoriach Bankowość, Artykuły nieżywnościowe, Środki trwałe i Napoje.

Spośród 145 projektów zgłoszonych w tym roku do Effie Awards, 45 napłynęło od jednej agencji, 78 – od dwóch agencji, a 18 – od wspólnie pracujących nad kampanią trzech agencji. Prace zostały zgłoszone w 20 kategoriach: w kategorii Artykuły nieżywnościowe – 12, w Bankowość – 16, Digital – 9 , E-commerce / e-services / m-commerce – 6, Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR – 9, Launch – 9, Leki i suplementy diety – 9, Limited budget – 9, Long term marketing excellence – 7, Media – 2, Media Idea – 4, Napoje – 10, Pro Bono – 5, Promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoring kultury i sportu – 5, Retail (sklepy / sieci handlowe) – 3, Środki trwałe – 12, Telekomunikacja – 6, Ubezpieczenia i inwestycje – 3, Usługi – 5, Żywność – 5. Przypomnijmy, że w tym roku w konkursie pojawiły się dwie nowe kategorie: Digital oraz E-commerce/e-services/m-commerce.

– Nowe w tegorocznych zgłoszeniach, tak na pierwszy „rzut oka” jest to, że agencje więcej miejsca poświęcają opisaniu i przedstawieniu jak kreatywny pomysł na kampanię jest dopasowany i spójny z opracowaną strategią oraz jak wspólnie z zakupionymi czy pozyskanymi mediami odpowiada na konkretne potrzeby klienta – mówi Anna Zimecka, szefowa biura konkursowego Effie. – Ten trend światowy, bardzo silnie podkreślany był w tym roku w Cannes przez największych reklamodawców takich, jak GM, Unilever, P&G, Coca-Cola i wielu innych mniejszych klientów: jak wspólnie pracować z agencjami i jak dzięki kreatywnym pomysłom agencji wyróżnić się na tle konkurencji, by być bardziej skutecznym i efektywnym w działaniach marketingowych – dodaje.

W tym roku przewodniczącym jury Effie jest Grzegorz Wójcik, dyrektor ds. korporacyjnych MIH Internet Europe (część grupy Naspers), właściciela Grupy Allegro. Jury, złożone z 85 marketerów pod opieką 5 przewodniczących, rozpoczyna w trybie on-line 20 lipca.