Badanie Brand Signals objęło mecze Reprezentacji Polski, ćwierćfinały, półfinały i finał ME EURO 2012. Zasada działania BRAND SIGNALS polega na identyfikacji logotypów opartej na w pełni automatycznym, komputerowym monitoringu, detekcji i skanningu treści video emitowanych w telewizji. System działa na bazie sieci neuronowych i algorytmów ewolucyjnych.
Dzięki precyzyjnej, wieloaspektowej detekcji BRAND SIGNALS oraz danym telemetrycznym Nielsen Audience Measurement możliwe jest wyliczenie dwóch wartości szacunkowego ekwiwalentu reklamowego (wartości mediowej) wynikającego z ekspozycji logotypów w trakcie wydarzenia sportowego:
– wartości mediowej zryczałtowanej (FRV) – uwzględniającej wszystkie wystąpienia logotypów i odnoszącej się do wartości GRP (w grupie 16-49)
– wartości mediowej sparametryzowanej (PRV) – uwzględniającej wystąpienia logotypów w polu uwagi widza, odnoszącej się do wartości GRP(w grupie 16-49) i uwzględniającej parametry jakościowe wystąpienia (wielkość i położenie)
Średnia widownia (AMR) w grupie 16-49 dla wszystkich marek w trakcie 10 badanych meczów wyniosła 4 455 032, największą widownię miał Powerade 4 603 563 a najmniejszą KIA Motors 4 112 438.
Łączna zryczałtowana wartość mediowa dla wszystkich badanych marek wyniosła 28 657 477 zł. Największą wartość osiągnął Sharp 5 379 960 zł, a najmniejszą Hyundai 753 862 zł (logotyp Hyundaia był widoczny tylko podczas 3 z 10 analizowanych spotkań).
Wartość ekspozycji w polu uwagi widzów (PRV) wyniosła w trakcie badanych meczów 3 005 699 zł. Trzy najlepiej wyceniane marki to Sharp 524 968 zł, Adidas 344 133 zł i Powerade 311 972 zł.