ReachLocal, Inc., agencja oferującą rozwiązania z zakresu marketingu internetowego dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) ogłosiła 9. Lipca w (WOODLAND HILLS, CA), że uruchamia oddziały w Europie Środkowej i Wschodniej w modelu franczyzy. Partnerem ReachLocal została firma OxataSMB, której właścicielem jest Dr Peter Wiedemann, dyrektor generalny w Ataxo. Poza Polską, umowa obejmuje także Słowację, Czechy, Węgry i Rosję.
ReachLocal sięga po franczyzę, aby szybko i przy rozsądnym nakładzie kosztów wkroczyć na rynek wschodnioeuropejski i wykorzystać swoją europejską infrastrukturę do rozwijania kolejnych przedsięwzięć w podobnym modelu.
– Wkraczając do Australii i Nowej Zelandii, rozpoczynaliśmy pracę z kluczowymi graczami, posiadającymi ugruntowaną lokalną renomę i sprawdzone umiejętności z zakresu marketingu internetowego. Podobnie teraz cieszymy się, że będziemy pracować z zespołem OxataSMB nad poszerzaniem naszej oferty z zakresu marketingu internetowego w Środkowej i Wschodniej Europie – powiedział Michael Kline, prezes ds. strategii i dyrektor sprzedaży regionalnej ReachLocal. – Umowa franczyzowa jest operacyjną i przemyślaną strategicznie decyzją, służącą wejściu na ten rozwijający się i dobrze rokujący rynek – dodał.
OxataSMB będzie sprzedawać oraz wykonywać usługi pod marką ReachLocal w każdym z krajów objętych umową. Franczyza zakłada wdrożenie modelu sprzedaży bezpośredniej ReachLocal, opartego na sieci regionalnych konsultantów ds. marketingu internetowego, wykorzystujących platformę technologiczną ReachLocal.
– ReachLocal jest dla nas idealnym partnerem biznesowym. Decyduje o tym zakres usług, jakie proponuje firma, jej sprawdzony model biznesowy i najlepsza w tej klasie platforma technologiczna. Cieszy nas, że będziemy mogli współtworzyć wiodącą agencję marketingu internetowego dla firm z sektora MSP w tej części Europy – oświadczył Dr Peter Wiedemann, dyrektor generalny OxataSMB.
Nowopowstały oddział ReachLocal oferować będzie rozwiązania biznesowe i usługi dostosowane do potrzeb i budżetów lokalnych przedsiębiorstw. Firma kładzie w swojej ofercie nacisk na optymalizację kosztów oraz rozbudowaną możliwość śledzenia zwrotu z inwestycji w każdą kampanię. Przykładem jest m.in. narzędzie ReachSearch™, zaprojektowane tak, aby aktywizować potencjalnych klientów. ReachSearch™ dystrybuuje przekaz lokalnych reklamodawców za pośrednictwem wyszukiwarek, m.in. Google.
W Europie Środkowo-Wschodniej małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej przenoszą swoje wydatki na marketing z segmentu offline do online, aby dotrzeć do jak największej liczby klientów za pośrednictwem Internetu. Skutkuje to widocznym wzrostem środków przeznaczanych na reklamę internetową – w latach 2010-2011 zwiększyły się one aż o 19,7 proc.(1) W 2011 w Polsce, Czechach, Rosji, na Słowacji i na Węgrzech z Internetu korzystały łącznie 103 miliony użytkowników(2), a prognozy przewidują, że rynek marketingu internetowego w tych krajach na przestrzeni najbliższych kilku lat będzie się nadal dynamicznie rozwijał.
(1) IAB Europe annual AdEx Benchmark survey (2011).
(2) Internet World Stats (Grudzień 2011)