Logo

Marketing MIX

Ile w młotku demonów (wywiad)

Sprzedawcą jest każdy z nas, ale nie istnieje sprzedawca idealny. Sprzedawca może być natomiast skuteczny i duży wpływ na efekty w sprzedaży ma charyzma. Na temat czynników determinujących sukces w rozmowach handlowych, zarządzania wizerunkiem marek oraz odpowiedniego szkolenia z zakresu sprzedaży rozmawiamy z Piotrem Tymochowiczem, doradcą medialnym, specjalistą ds. wizerunku i marketingu politycznego, konsultantem w zakresie prowadzenia negocjacji.

Według badań około 25-33% handlowców nie pasuje do wykonywanej przez nich pracy. Czy sprzedaży można się nauczyć czy to kwestia charakteru?

Sprzedawcą jest każdy człowiek, czy chce czy nie chce, ponieważ codziennie się "sprzedajemy" w domu, na ulicy, w biurach, na lanczu, w kinie w prasie, przy wódce, soczku czy winie, w swetrze, w samochodzie, autobusie i w metrze… Różnica polega na tym, że sprzedajemy siebie, swój ubiór, swoje gadżety, swoją markę, swoje produkty – różnie – jedni skutecznie, inni marnie – ale to kwestia wyłącznie dobrego lub złego przygotowania… i niczego więcej… Jeśli czegoś, kogoś – nie można sprzedać – to ten ktoś, to coś – zwyczajnie nie istnieje … (…)

Wywiad ukazał się w majowym wydaniu OOH magazine.

Cała publikacja dostępna pod adresem:

pub.oohmagazine.pl/2012/OOH30.pdf