Logo

Marketing MIX

IAA i IGRZ przeciw nielegalnej reklamie outdoorowej

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA) wraz z Izbą Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) zajmą się podnoszeniem poziomu świadomości branży reklamowej odnośnie regulacji prawnych dotyczących instalowania reklam na budynkach mieszkalnych.

Przyjęte w ubiegłym roku (19 czerwca 2011) regulacje prawne dotyczące zakazu wieszania reklam na budynkach mieszkalnych są nagminnie łamane przez branżę reklamową. Szkodzą one nie tylko wizerunkowi samej branży, ale także reklamującym się firmom. Ponadto wprowadzają niepotrzebny chaos komunikacyjny oraz bałagan w strefie miejskiej.

„Wspólnoty mieszkaniowe sprzedające nielegalne powierzchnie reklamowe czerpią korzyści z niedoskonałych procedur i mimo wszystko zbyt niskich kar za ich naruszanie. Ciągle opłaca im się oferować bezprawnie powierzchnie, gdyż grożące im grzywny są niższe niż wpływy z takich reklam. Ponadto procedura egzekucyjna może trwać nawet ponad rok, więc jest to odroczona w czasie kara”, mówi Jacek Kozłowski,
Wojewoda Mazowiecki.

W projekt walki o prawo mieszkańców do widoku z okna włączyli się parlamentarzyści z Warszawy i Mazowsza. Dążą oni do nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. We wrześniu projekt ulepszonych procedur  ma zostać przekazany marszałkowi jako inicjatywa poselska.

IAA Polska przypomina, że nadal pozostaje wiele możliwości zaistnienia z reklamą na tego typu budynkach, w zgodzie z prawem i bez konfliktu z lokatorami. Do zagospodarowania pozostają ściany szczytowe budynków, ściany wzdłuż klatek schodowych oraz budynki w trakcie remontów.

„Zależy nam by wypracować best practice w tym zakresie i skutecznie interweniować w przypadku naruszenia prawa. Budynki objęte remontem dachu czy piwnicy nie powinny być zasłaniane siatkami reklamowymi, zdrowy rozsądek wskazuje, że jest to ewidentne nadużycie ze strony właściciela lub zarządcy budynku”, kontynuuje Lech Kaczoń.

Więcej na ten temat na stronach: www.igrz.com.pl