Logo

Marketing MIX

OLT największym reklamodawcą w I półroczu

CAM Media S.A. opublikowała raport o sytuacji na rynku reklamy wielkoformatowej w pierwszym półroczu 2012 roku. Szacowana wartość rynku w analizowanym okresie wyniosła 27,05 mln zł i była wyższa o 15,2 proc. niż rok wcześniej (23,49 mln zł). To efekt inwestycji związanych z Euro 2012.

Siłą napędową wzrostu w I półroczu były sektory napoje i alkohole oraz podróże i turystyka. Branże te zwiększyły sprzedaż o 188%. Zwiększone inwestycje odnotowały również sektory finanse (efekt inwestycji Amber Gold), komputery oraz audio video. Spadek wydatków zanotował sektor odzież i dodatki – inwestycje były mniejsze o 20,7%, a liczba reklamodawców spadła z 36 do 27.

Rynek warszawski ponownie odnotował spadek udziału w inwestycjach. Rok wcześniej stanowił on 50% rynku krajowego, a obecnie zajmuje już tylko 41%. Urósł zaś rynek wrocławski, poznański, trójmiejski, katowicki i łódzki.

Najwyższe ceny transakcyjne występowały w czerwcu w okresie mistrzostw Euro 2012. Jednak w przekroju półrocza ceny transakcyjne spadały średnio o 8,9%. Obecnie średnia cena wynosi 51 949 zł wobec 57 002 zł w ubiegłym roku. Jednym z czynników spadku cen jest wzrost udziału tańszych powierzchni. Odnotowano wzrost sprzedaży nośników klasy Standard o 32,1% oraz powierzchni w strefie C (lokalizacje poza centralnymi punktami miast).

-Zgodnie z wcześniejszymi oczekiwaniami większości uczestników rynku II kwartał 2012 r. w segmencie reklamy wielkoformatowej pokazał wiele zmian. Część z nich być może okaże się trwała, a część z pewnością była wynikiem zjawisk krótkookresowych, o czym jak sądzę szybko się przekonamy – komentuje wyniki prezes CAM Media dr Krzysztof Przybyłowski.