Dzisiaj, gdy 50-milionowy użytkownik Facebooka “polubił” profil marki, Coca-Cola ogłosiła, że zamierza sprawdzić jaka jest siła 50 milionów fanów. Korzystając z ogromnej pomysłowości i potencjału fanów marki zgromadzonych na Facebooku, Coca-Cola planuje zidentyfikować proste pomysły, dzieki którym świat mógłby stać się szczęśliwszym miejscem.
“W całej swojej historii firma Coca-Cola wnosiła każdego dnia chwile szczęścia w życie ludzi na całym świecie.”, powiedział Joe Tripodi, Dyrektor ds. Marketingu The Coca-Cola Company. “Globalna społeczność ponad 50 milionów fanów marki zgromadzonych na Facebooku wokół profilu Coca-Coli to ogromna siła, dzięki której możliwe jest opracowanie sposobów, które mogą uczynić świat szczęśliwszym miejscem.”
Coca-Cola zamierza wyszukać osoby, które rozwijają pomysły i idee umożliwiające ludziom większą aktywność, dawanie czegoś z siebie innym, bycie otwartym i angażowanie się w aktywności dające radość. Osoby te będą następnie zaproszone do współpracy z firmą Coca-Cola i społecznością na Facebooku aby stworzyć takie pomysły, które pomogą podzielić się radością z całym światem.
Za pośrednictwem nowej aplikacji dostępnej na profilu Coca-Coli na Facebooku: https://www.facebook.com/cocacola, fani mogą zadeklarować swoje zaangażowanie i stać się częścią tej globalnej akcji – http://CokeURL.com/50MM.
Po zarejestrowaniu się, fani będą zaproszeni do opracowywania pomysłów, a także pozyskiwania dla nich wsparcia szerszej społeczności. The Coca-Cola Company będzie wspierać wybraną koncepcję udostępniając zespoły mogące pomóc we wdrożeniu danego rozwiązania. Rezultat tych prac, który planowany jest jako projekt pilotażowy w roku 2013, może stać się np. aplikacją społeczną, która wykorzysta potencjał Facebooka, aby umożliwić dzielenie się radością z całym światem.
„Coca-Cola ma świadomość wartości bezpośredniej i autentycznej komunikacji ze swoimi fanami, dzięki której świat, mimo że coraz bardziej otwarty umożliwia ludziom działającym w tej przestrzeni poczucie łączności ze sobą.” – mówi Sheryl Sandberg, Dyrektor ds. Operacyjnych Facebook. „Nowy program to kolejny etap w rozwoju kultury fanów i cieszymy się, że możemy wspierać Coca-Colę w tych działaniach.”
W nadchodzących tygodniach, w miarę postępu prac, Coca-Cola będzie informować o dalszych szczegółach dotyczących np. wyboru uczestników i koncepcji oraz o terminach. Profil Coca-Coli na Facebooku nie został założony przez firmę, lecz dwóch fanów marki – Dusty’ego Sorg i Michael’a Jedrzejewskiego. W sierpniu 2008, Dusty i Michael szukali profilu marki i nie znaleźli takiego, który by ich zainteresował, dlatego stworzyli własny. Od tego momentu profil marki Coca-Cola rozwija się dynamicznie i dzisiaj jest największym profilem spośród marek na Facebooku.