Logo

Marketing MIX

Ruszyła Kampania PIAP „Zapłacony-Naliczony”

12 września br. ruszyła kampania Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych „Zapłacony – Naliczony”. Głównym celem akcji są zmiany w ustawie o podatku dochodowym oraz o podatku VAT mające na celu: naliczenie podatku należnego wyłącznie od zapłaconych faktur oraz wprowadzenie możliwości odliczenia podatku tylko od zapłaconych faktur, co spowoduje większe wpływy do budżetu.

Z danych KRD wynika, że co czwarta Polska firma sygnalizuje wzrost problemów z otrzymaniem na czas zapłaty za towary i usługi. Oczywistym jest to, że wielu przedsiębiorców nie reguluje swoich płatności w terminie. Przepisy im to ułatwiają, pozwalają bowiem ująć w koszty uzyskania przychodu niezapłacone faktury i odliczyć podatek dochodowy i VAT. Skutkiem tego, pomimo nie zapłacenia ani grosza należnych zobowiązań (w tym także podatku), w ostatecznym rozliczeniu „nieuczciwy” przedsiębiorca uzyskuje nienależne korzyści. Z drugiej strony, wystawca faktury nie tylko musi rozliczyć sprzedaż i zapłacić podatki. Niejednokrotnie obciążony jest kosztami zakupu.

Łączne zobowiązania coraz częściej są ponad możliwości wielu przedsiębiorców. Firmy z wszystkich branż, nie tylko reklamowej borykają się z coraz większą ilością niezapłaconych faktur oraz ich nieterminową realizacją. Odliczony podatek dochodowy i VAT od niezapłaconych faktur, to przede wszystkim jednak strata dla budżetu Państwa. W różnego rodzaju rejestrach długów wpisane są wierzytelności na kilkadziesiąt miliardów złotych. Nie widzimy powodów dla których niesolidni klienci mają utrzymać możliwość odliczenia podatku od niezapłaconych faktur. Wierzymy, że proponowane przez nas zmiany zmobilizują firmy do terminowego regulowania swoich zobowiązań – mówi Katarzyna Wojniak, Dyrektor Generalny PIAP.

Inicjacja Kampanii „Zapłacony- Naliczony” miała miejsce podczas debaty gospodarczej organizowanej podczas targów branżowych gifts exclusive 2012 w Warszawie w PKiN we wrześniu br. W debacie wzięli udział: Pani Anna Świebocka-Nerkowska – Dyrektor Departamentu Rozwoju Kapitału Ludzkiego w PARP, Pani Iwona Dulińska-Prezes PIAP, Pan Poseł Łukasz Gibała, Pan Robert Załupski-CEO OOH magazine, prowadzący – dziennikarz Radia PIN Pan Marcin Dobrowolski.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych wystosowała również stosowne pisma do Ministerstwa Finansów, Posłów, Senatorów oraz organizacji , które brały udział w opiniowaniu projektu ustawy o VAT. Kampania „Zapłacony- Naliczony” będzie również kontynuowana na stronie www.piap-org.pl, na której za pośrednictwem specjalnego formularza będzie można podpisać  się pod akcją.