Event odbył się na terenie Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie. Realizacja została podzielona na dwie części: Wine & Food Noble Night, czyli zamkniętą, wieczorną galę dla gości zaproszonych przez Noble Bank i Noble Concierge oraz imprezę otwartą dla szerszej publiczności: Wine & Food Open Day.
Ogromny namiot o powierzchni ponad 5 000 metrów kwadratowych i wysokości 14 metrów wypełniła scenografia, której motywem przewodnim stał się ogród. Po wejściu przez 4-metrową bramę uczestnicy kulinarnego spektaklu zobaczyli aleję ogrodową, latarnie, ławki, 2 półokrągłe sceny a także ponad 90 dwunastoosobowych stołów. Głównymi elementami scenograficznymi były fasady budynków z dwunastoma oknami, z których każde przypadało jednej restauracji. Piękne, prawie 2-metrowe okiennice, skrywały kucharzy przygotowujących dania konkursowe. Całość dopełniały 3 najnowocześniejsze ekrany diodowe. Na wyjątkowy efekt artystyczny jubileuszowej, piątej edycji Wine & Food Noble Night wpłynęła swingująca muzyka grana na żywo, koncert Marcina Spennera, pokaz mody (po raz pierwszy na W&FNN) marki Krystof by Krzysztof Stróżyna, magiczne etiudy teatralne wykonywane przez mimów oraz niezawodny duet prowadzących: Dorota Wellman i Marcin Prokop.
Jak co roku, i tym razem, o względy bardzo wymagającej publiczności, konkurowało ze sobą 12 restauracji. Absolutnym liderem okazała się być restauracja Mercato z hotelu Hilton w Gdańsku, która zdobyła pierwsze miejsca w kategoriach przystawka i danie główne oraz – wyróżnienie specjalne jury profesjonalnego. Najlepszy deser przygotowała zaś restauracja Flaming.
„Tegorocznym wydarzeniem udowodniliśmy wspólnie z zespołem endorfina events, że można coraz wyżej wieszać poprzeczkę i wyznaczać sobie coraz bardziej ambitne cele. Udało się! Otrzymaliśmy mnóstwo gratulacji i zapewnień, że była to najlepsza z dotychczasowych edycji Wine & Food Noble Night” – powiedziała Edyta Brykała – Dyrektor Zarządzająca Noble Concierge.
Event dzienny – Wine & Food Open Day zdominowało wino, które jak co roku zostało zaprezentowane przez producentów z całego świata, którzy przyjechali do Warszawy na zaproszenie partnera eventu – firmy Centrum Wina. Goście przez cały dzień mogli wziąć udział w warsztatach kulinarnych, pokazach mistrzów kuchni oraz degustacjach.
„Przygotowania do obu wydarzeń trwały łącznie dziewięć miesięcy! Dziewięć miesięcy wspólnej pracy, przygotowań, spotkań, dyskusji i rozmów. Nie zawsze było łatwo ale to wszystko po to, by zrealizować najlepszy event kulinarny w Polsce.” – powiedziała Anna Beszczyńska – Project Manager w Noble Concierge.