Do 18 listopada na rynku Manufaktury będzie można oglądać wystawę "React for World", prezentującą najlepsze przykłady międzynarodowych kampanii społecznych.
Zrównoważony rozwój, recykling oraz poszanowanie energii, to tylko niektóre z poruszanych przez prace tematów. Z kampanii WWF prezentowanych na wystawie zwiedzający mogą dowiedzieć się, jakie są najbardziej zagrożone wymarciem gatunki zwierząt, co to jest racjonalna gospodarka zasobami naturalnymi i co się dzieje z plastikiem wyrzucanym do rzek i mórz. Część prac w zaskakujący sposób zwraca uwagę na zagadnienie, o których nie myślimy na co dzień, jak kampania WWF uwrażliwiająca na problem nadmiernego połowu tuńczyka, który powoli staje się zagrożonym gatunkiem.
Inaugurację swoją obecnością uświetnił Wiceprezydent Łodzi Krzysztof Piątkowski. Wystawa została objęta patronatem honorowym Prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej oraz Patronatem Honorowym Ministerstwa Gospodarki, Prezydenta Miasta Gdańsk, Prezydent Miasta st. Warszawy, Prezydenta Krakowa, Ambasady Królestwa Danii oraz Ambasady Królestwa Szwecji.
Mecenasem ekspozycji jest PKO Bank Polski. Jako partnerzy akcję wspierają: Urząd Miasta Gdańsk, PwC, Electrolux, Danone oraz Grupa Raben. Wsparcie merytoryczne wystawy zapewniają WWF Polska, UNICEF Polska, Fundacja Nasza Ziemia oraz Stowarzyszenie Wiosna.
Prace, które są prezentowane na rynku Manufaktury zostały docenione w międzynarodowych konkursach m.in. Cannes Lions, ACT Responsible, Golden Drum Award, Clio Award. Wśród nich znajdziemy też polskie przykłady kampanii społecznych, które poruszają problemy współczesnego świata, a także polskie programy społeczne oraz przykłady odpowiedzialnego biznesu.
Na wystawie nie zabrakło również polskich akcentów. Firma audytorsko-konsultingowa PwC, która niedawno otworzyła w Łodzi swoje biuro, pokazuje jak wspierając Banki Żywności można przeciwdziałać marnotrawieniu jedzenia i wspomagać najuboższych.
– Nasi pracownicy doradzali w procesie zmian w zakresie podatku VAT od darowizn żywności. Wprowadzone zmiany w przepisach VAT a dokładnie zniesienie podatku VAT od darowizn żywności, skutkowały pięciokrotnym zwiększeniem liczby dokonywanych darowizn. Ale to nie jedyny obszar społecznej odpowiedzialności, w którym działamy. Mocno stawiamy na ekologię. Nieprzypadkowo nasza łódzka siedziba docelowo mieścić się będzie w „zielonym" biurowcu Green Horizon. Idąc w stronę maksymalizacji zysków firmy często zapominają o ludziach i o środowisku. My wierzymy, że można i trzeba to zmieniać – opowiada Łukasz Koprowski, dyrektor biura PwC w Łodzi.
Wystawę wcześniej oglądać mogli mieszkańcy Gdańska, Poznania i Warszawy. Po Łodzi, pojedzie ona do Krakowa.
– Cieszymy się, że mogliśmy dać łodzianom szansę obejrzenia tej niezwykłej wystawy na światowym poziomie – mówi Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury. – Wszystkie wielkie rzeczy powinny zaczynać się od nas samych, od naszego pierwszego małego kroku. Pamiętajmy również każdy z nas, może pomagać potrzebującym i dbać o środowisko, w którym żyje. Ta wystawa skłania do refleksji w tym właśnie kierunku, trzeba ją obejrzeć, zrozumieć i w końcu zacząć działać – podkreśla Łukasz Koprowski.
Fanpage wystawy "React for World": www.facebook.com/ReactForWorld