Logo

Marketing MIX

Nowe narzędzia do analizy wyników modeli ekonometrycznych

Dom mediowy OMD wprowadza nowe narzędzia do analizy wyników modeli ekonometrycznych. Dzięki modelowaniu ekonometrycznemu marketerzy z setek informacji marketingowych mogą wyselekcjonować te, które są kluczowe dla ich biznesu. Modele ekonometryczne, budowane przez dział badań OMD w oparciu o zaawansowane metody analiz statystycznych, pozwalają na pomiar wartości reklamy oraz pozostałych elementów marketing-mix, co przyczynia się do znaczących oszczędności i maksymalizacji zwrotu z inwestycji reklamowej. Dom mediowy OMD opracował nowe narzędzie umożliwiające analizowanie wyników modelu ekonometrycznego, zbudowanego dla danej marki – Business Scenario Manager, jak również zaktualizował unikalne na skalę Europy narzędzie – Ad Effect

Zalew informacji stanowi problem dla wielu marketerów, którzy muszą radzić sobie z analizą ogromnych ilości danych z różnych źródeł (często ze sobą sprzecznych, niespójnych czy obarczonych błędami) i dynamicznie zmieniających się w czasie. Modelowanie ekonometryczne to proces zaawansowanej analizy statystycznej danych, w którym na podstawie historii zmian poziomu takich czynników jak sprzedaż, ceny, dystrybucja, szerokość oferty, aktywność reklamowa danej marki oraz marek konkurencyjnych, powstaje równanie matematyczne, opisujące pozycję marki w zależności od elementów marketing-mix. Dział badań OMD specjalizuje się w budowie modeli skoncentrowanych na wydzieleniu i ocenie efektów poszczególnych typów reklamy, kalkulacji i porównywaniu zwrotów z inwestycji wygenerowanych przez różne media i kampanie. Beata Szcześniak, dyrektor zarządzająca w domu mediowy OMD: „modelowanie dostarcza mierzalnej, rzetelnej odpowiedzi na kluczowe pytania biznesowe, takie jak: gdzie możemy ograniczyć inwestycje marketingowe bez znaczącego obniżenia poziomu zysków czy jak optymalnie alokować budżet reklamowy pomiędzy kanałami komunikacji?”