Logo

Marketing MIX

Heyah wycofuje reklamy z Leninem i przeprasza

Reklamowa Heyah wykorzystująca wizerunek Lenina została wstrzymana. Sieć uzasadnia to nieprzychylnymi komentarzami do reklam i „pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych”.

Reklamy Heyah z Leninem i hasłem „Dawajcie! Nawijajcie!” wywołały negatywną reakcję internautów, którzy masowo krytykowali je m.in. na facebookowym fanpage’u Heyah. Kampanii zarzucano głównie pochwałę komunizmu i Stalina oraz ironicznie sugerowano, jacy zbrodniarze wystąpią w kolejnych reklamach sieci.

W poniedziałkowy wieczór Polska Telefonia Cyfrowa, operator Heyah, poinformowała o wstrzymaniu emisji reklam z Leninem. Firma zdecydowała tak „w związku z nieprzychylnymi komentarzami formułowanymi pod adresem kampanii oraz pojawieniem się w dyskusji wątków ideologicznych". – Nasza decyzja podyktowana jest wolą poszanowania odczuć odbiorców oraz wynika z zasad etyki biznesu, których przestrzeganie jest dla nas sprawą nadrzędną” – podkreśliła PTC.Przepraszamy wszystkich, którzy mogli poczuć się w jakikolwiek sposób dotknięci – nigdy nie było to naszym zamiarem – poinformowała firma.