Logo

Marketing MIX

Globalne budżety marketingowe będą większe

W skali globalnej wielkość marketingowych budżetów firm powinna w bieżącym roku zwiększyć się bardziej niż w roku ubiegłym – wynika z badania Econsultancy.

Ponad 70 proc. firm na świecie planuje w bieżącym roku zwiększyć swoje nakłady na reklamę w mediach cyfrowych, w porównaniu do 68 proc. w roku ubiegłym. Jeśli chodzi o media tradycyjne, wzrost marketingowych wydatków przewiduje 20 proc. firm, wobec 16 proc. w 2011 roku.

Ogółem zwiększenie wielkości marketingowych budżetów ma w swoich planach na ten rok 54 proc. firm – o 9 pkt. proc. więcej niż w zeszłym roku. Badanie Econsultancy wykazało także, że na działania w internecie firmy zamierzają przeznaczyć w bieżącym roku średnio 35 proc. wartości swoich budżetów marketingowych. To o 1 pkt. proc. mniej niż w roku ubiegłym.