Logo

Marketing MIX

Konkurs na najbardziej szpecący nośnik reklamowy

Rozpoczął się konkurs na nośnik reklamowy, który najbardziej szpeci przestrzeń publiczną. Organizatorem akcji „Miastoszpeciciel” jest stowarzyszenie Miasto Moje a w Nim, które za cel postawiło sobie walkę z chaosem wizualnym w miastach.

Poprzez takie działania organizacja chce pokazać mieszkańcom, że chaos reklamowy oglądany na ulicach nie powinien być normą, a także uczulić właścicieli nośników reklamowych, że ich decyzje kształtują przestrzeń publiczną.

Do konkursu można zgłaszać zarówno nośniki reklamowe, które szczególnie niszczą przestrzeń miasta, jak również nieruchomości, których właściciele dopuścili, by stały się szpetnym nośnikiem reklamowym. Ocenie podlega lokalizacja reklamy i jej wpływ na krajobraz, nie zaś grafika, która znajduje się na nośniku. Aby zgłosić obiekt do konkursu, należy zrobić zdjęcie i wysłać je na adres e-mailowy podany na stronie stowarzyszenia. Koniecznie trzeba podać też miejsce, w którym zdjęcie wykonano.

Zgłoszone kandydatury publikowane są na profilu na Facebooku, a internauci, klikając „lubię to” pod zdjęciem, wskażą 10 najbardziej szpecących nośników, spośród których jury wybierze pierwszego „Miastoszpeciciela”.