Logo

Marketing MIX

Nowa agencja na rynku brokerskim i mediów ambientowych

Fresca Media – nowa agencja specjalizująca się w działaniach ambientowych i reklamie wielkoformatowej rusza od maja na rynku.  Firma jest podmiotem wydzielonym ze struktur Headz Marketing Partner, warszawskiej agencji będącej właścicielem ogólnopolskiej sieci nośników reklamy zewnętrznej.

Decyzje o podziale dotychczasowych kompetencji na dwa podstawowe piony: outdoor obsługiwany przez Headz i działania ambientowe i brokerskie, którymi zajmie się nowy podmiot, zostały podjęte na początku roku.  

Fresca Media skoncentruje się na szerokim zakresie usług reklamowych i mediowych dla Klientów. W ofercie znajdą się powierzchnie wielkoformatowe oraz stały pakiet działań ambientowych, który trafi do domów mediowych. Dodatkowo Fresca Media przejmie od Headz ofertę nośników dedykowanych, instalowanych na czas kampanii w wybranych kurortach letnich na morzem, na Mazurach i w polskich górach. Agencja skoncentruje się w pierwszym okresie na obsłudze podmiotów z branży telekomunikacyjnej, farmaceutycznej i motoryzacyjnej.  Na czele 5 osobowego zespołu stanie Sylwia Tyszka.

Fresca Media od początku powinno pochwalić się portfelem Klientów i budżetami na poziomie ok. 3 mln zł.  Do końca roku 2013 spodziewam się skokowego wzrostu przychodów do 5-7 mln zł – dodaje Sylwia Tyszka, prezes Fresca Media.

Tymczasem Headz Marketing Partner ma stać się docelowo podmiotem posiadającym i oferującym stacjonarną sieć nośników typu backlight oraz frontlight.  Cała sieć Headz ma urosnąć do 250 nośników do końca  2014 roku. Najważniejszym jej elementem będą jednak nośniki backlight.

Według ekspertów polski rynek powinien w tym roku skurczyć się o 5-6 proc. Lecz te zapowiedzi nie niepokoją Headz.

Ten rok to okres procesu likwidacji nierentownych nośników dla operatorów i zastępowanie ich nośnikami wyższej jakości. Kryzys skłania wiele firm do zwiększenia konkurencyjności i wyścigu o Klienta a kampanie outdoor są najbardziej widoczne. Stąd rosnący wskaźnik najmu naszych tablic, który osiągnął poziom 99 proc. w I kw 2013 – podkreśla Łukasz Wylęga.  Posiadamy wyselekcjonowaną sieć tablic nośników backlight dzięki czemu jesteśmy  uzupełnieniem wielu realizowanych kampanii OOH. Nasze lokalizacje zapewniają Klientom przede wszystkim najlepsze lokalizacje oraz wysoką jakość ekspozycji. Oferujemy Klientom nośniki o bardzo dobrych parametrach jakościowych dzięki czemu jesteśmy doceniani w wielu kampaniach outdoorowych – dodaje.

W związku z dużą ilością kanałów TV – głównego kanału komunikacji reklamowej – dotarcie do właściwego Klienta staje się coraz trudniejsze. W konsekwencji reklamodawcy coraz bardziej wybiórczo wybierają media, chcąc dotrzeć do mobilnego odbiorcy przekazu. Mobilność odbiorców przekazu reklamowego daje przewagę outdoorowi, który staje się nierozłącznym elementem podróży z i do pracy oraz podczas wyjazdów wakacyjnych.