Policja ma nową identyfikację wizualną opartą na logotypie zaprojektowaną przez zespół Idee. Przez najbliższe 2 lata będzie prowadzona standaryzacja wszystkich komend i komisariatów, której budżet wynosi około miliarda złotych.
Konkurs na nowy znak graficzny policji poprzedziło przeprowadzone przez Pracownię Badań i Innowacji Społecznych Stocznia badanie społeczne, którego celem było poznanie m.in. opinii obywateli, jak również policjantów, na temat wyglądu komend policji oraz ich otoczenia. – Mieszkańcy powinni bez problemu identyfikować obiekty policyjne – podkreślił podczas prezentacji logotypu Marcin Jabłoński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych.
Do udziału w konkursie na znak graficzny oraz elementy identyfikacji wizualnej komend i komisariatów policji zaproszono 18 uczestników, z czego do pierwszego etapu konkursu zgłosiło się 10, a do drugiego zakwalifikowano pięciu. Decyzją sądu konkursowego wygrał zespół Idee z Katowic złożony z Agaty Korzeńskiej i Pawła Krzywdy. W skład sądu konkursowego wchodzili m.in. przedstawiciele Ministerstwa Spraw Wewnętrznych, Komendy Głównej Policji i Stowarzyszenia Projektantów Form Przemysłowych.
Konkurs zakładał opracowanie znaku graficznego oraz identyfikacji wizualnej komend policji. Według założeń ogotyp miał składać się z napisu „Policja” i ewentualnie towarzyszącego mu znaku graficznego. Natomiast w skład identyfikacji graficznej miało wchodzić m.in. oznakowanie, na terenie komendy bądź komisariatu, strefy otwartej, dostępnej dla obywateli; oznakowanie zewnętrzne budynku wraz z informacją o odległości, w jakiej znajduje się jednostka.