Warszawiacy odwiedzają galerie handlowe w poszukiwaniu zróżnicowanej oferty modowej, rozrywkowej i gastronomicznej. Deklarują, że regularnie robią zakupy w 3–4 centrach handlowych i spędzają tam średnio po 3 godziny – wynika z badania GfK Polonia. Najwięcej pozytywnych ocen otrzymały Arkadia, Złote Tarasy, Galeria Mokotów oraz Wola Park.
W ramach badania ponad 2 tys. regularnych klientów centrów handlowych z Warszawy i okolic oceniło wszystkie obiekty zlokalizowane w granicach aglomeracji warszawskiej. Poszczególne centra handlowe oceniano w kilku kategoriach, m.in. pod względem oferty modowej, gastronomicznej oraz jakości marketu FMCG znajdującego się na terenie danego centrum.
W kategorii oferty modowej docenione zostało centrum handlowe Arkadia, które pozytywnie ocenia 85 proc. respondentów. Pod tym względem warszawiacy cenią również outlet Fashion House Piaseczno (83 proc.) i Złote Tarasy (82 proc.).
Spośród marketów FMCG znajdujących się w warszawskich centrach handlowych najwięcej klientów pozytywnie ocenia obiekty Auchan: w Piasecznie (88 proc.), w centrum Wola Park (88 proc.) i w Łomiankach (85 proc.). Pozostałe wyróżnione obiekty to hipermarkety Real w Forcie Wola (81 proc.) i w King Cross Praga (81 proc.).
Inne kategorie, pod kątem których warszawscy klienci oceniali centra i galerie handlowe, to oferta dom i ogród, elektronika/RTV i AGD, rozrywka, poziom obsługi, organizacja przestrzenna oraz dostępność komunikacyjna.
Respondenci uznali, że najlepszą ofertę sklepów z produktami do domu i ogrodu prezentuje Ikea w Jankach i na Targówku oraz Centrum Krakowska. W kategorii elektroniki/RTV i AGD najlepiej oceniono centrum M1 w Markach.
Zdaniem mieszkańców Warszawy w poszukiwaniu rozrywki warto wybrać się do centrum Wola Park, Promenady, Arkadii lub Galerii Mokotów.
Najwyższy poziom obsługi prezentuje Klif oraz KEN Center. Udogodnienia w postaci dobrze oznakowanych i czystych toalet doceniono w Arkadii, Złotych Tarasach, Galerii Mokotów i Klifie. Zdaniem klientów, centrum najbardziej przyjazne osobom niepełnosprawnym i matkom z małymi dziećmi to Arkadia.
W Warszawie i okolicznych miastach działa wiele centrów handlowych, w których organizacja przestrzenna jest wyjątkowo dobra. Łatwo się w nich poruszać dzięki szerokim korytarzom, wygodnym schodom i windom. Można również szybko znaleźć szukany punkt, np. wybrany sklep czy toaletę. W opinii warszawskich klientów Auchan Piaseczno, Sadyba Best Mall, King Cross Praga i Klif to centra o najbardziej przyjaznej organizacji przestrzennej.
Pod względem dostępności komunikacyjnej największe uznanie zyskały obiekty zlokalizowane w ścisłym centrum Warszawy, czyli Wars, Sawa, Junior, Złote Tarasy i Arkadia.
Za centra, do których najłatwiej dojechać samochodem (brak korków, dogodne zjazdy z tras), uznano Carrefour Bemowo, Wola Park i Auchan Łomianki. W opinii klientów szczególnie dużymi, wygodnymi parkingami dysponują: Auchan w Łomiankach i Piasecznie oraz Centrum Krakowska i Skorosze.
Deklaracje respondentów dotyczące długości trwania wizyty w warszawskich galeriach handlowych wskazują, że największy odsetek klientów spędza w tych obiektach na zakupach od półtorej godziny do trzech godzin (48 proc.).
źródło: Komunikaty prasowe GFK Polonia