Logo

Marketing MIX

Headz zbuduje wielkie nośniki w centrach miast

Spółka Headz Marketing Partner (Headz), posiadająca już ponad 100 tablic (backlight 8x4m) na terenie kraju buduje sieć bardzo dużych nośników podświetlanych o rozmiarach 12×4 m. Na początek inwestycja 2-3 mln zł w budowę 10-15 dużych tablic w dużych miastach. Cała sieć Headz ma urosnąć do 250 nośników do końca  2014 roku. Najważniejszym jej elementem będą jednak nośniki backlight.

Headz zanotowała w 2012 roku wzrost przychodów na poziomie 30 proc. i skokowy wzrost wskaźnika obłożenia tablic (z 80 proc. do 90 proc.). Udało się to uzyskać dzięki zwiększeniu ilości tablic typu backlight w najlepszych lokalizacjach (obecnie ponad 100).

Potrzeby stawiane przez rynek i coraz to wyższe wymagania Klientów spowodowały że zdecydowaliśmy się na inwestycje w nowe prestiżowe nośniki i zamierzamy powiększyć naszą sieć do 250 tablic na terenie całego kraju – informuje Łukasz Wylęga, prezes Headz Marketing Partner.

Headz inwestując w duże nośniki 12×4 m chce wypełnić niszę rynkową stanowiącą uzupełnienie wielu realizowanych kampanii. Cena nośników będzie o 30 proc. wyższa niż w przypadku tablic 8×4, wynika to przede wszystkim z lokalizacji, wielkości oraz jakości nośników. Tablice pojawią się w najlepszych dla reklamodawców lokalizacjach w centrach miast. Dotychczas można było zobaczyć tak duże nośniki jedynie na dachach budynków. Teraz Headz schodzi na ziemię.

Pierwszy etap inwestycji (3 mln zł) będzie sfinansowany ze środków własnych. Dalsze inwestycje oceniane obecnie na ok. 10 mln zł mogą wymagać finansowania zewnętrznego w postaci kredytu lub emisji prywatnej.

– Decyzje jednak nie zostały jeszcze podjęte. Obecnie obsługujemy nasze potrzeby finansowe we własnych zakresie  – podkreśla Łukasz Wylęga.

Dotychczasowy rozwój Headz bazował na organicznym wzroście i inwestycjach własnych. Firma prowadziła zaawansowane rozmowy z potencjalnymi inwestorami – funduszami inwestycyjnymi.

– Dotychczasowe oferty nie spełniały naszych oczekiwać, a wzrost zamówień skłonił do inwestycji we własnym zakresie. Rozwój sieci finansujemy ze środków własnych i liczymy na zwrot z inwestycji w perspektywie 3-5 lat – dodaje prezes Headz.