Logo

Marketing MIX

Unilever najbardziej efektywnym reklamodawcą na świecie

Według tegorocznej edycji rankingu Effie Effectiveness Index, wśród reklamodawców najbardziej efektywny, tak jak przed rokiem, okazał się koncern Unilever, właściciel takich marek jak Dove, Knorr czy Lipton. Niezmiennie  również na drugiej pozycji plasuje się Procter & Gamble. Na trzecie miejsce wskoczyła Coca-Cola, w zeszłorocznym zestawieniu zaledwie szósta. Coca-Cola okazała się przy tym najskuteczniejszą marką, w ciągu roku zamieniając się miejscami z, tym razem drugim, McDonald's. W klasyfikacji marek na najniższym stopniu podium znalazło się Pepsi, po awansie o dwa oczka.

Jeśli chodzi o holdingi reklamowe obyło się bez zmian na szczycie listy. Według Effie, tak jak rok temu, obecnie najskuteczniejsze na świecie są WPP Group i Omnicom, zaś wśród sieci agencji ponownie triumfowało Ogilvy & Mather, z BBDO Worldwide na drugim miejscu. Najlepszą niezależną agencją według rankingu w ostatnim roku była ukraińska Banda. Za nią znalazły się dwie tureckie firm: Alametifarika oraz Rabarba.

Tworząc swój coroczny ranking, Effie wraz z pomocą branżowych ekspertów analizuje konkretne działania marketingowe ze strony biorących udział w badaniu firm i marek, przyglądając się im przede wszystkim pod kątem rezultatów zastosowanych metod.