Logo

Marketing MIX

„Dwie dekady polskiej reklamy 1990–2010” Piotra Wasilewskiego

Pierwsze w Polsce podsumowanie dokonań branży reklamowej w III Rzeczypospolitej,widziane z kilku perspektyw: kroniki kilkuset wydarzeń zilustrowanych ponad 600 reklamami (plakaty, kadry filmowe), refleksji spisanych przez pionierów i liderów branży oraz zestawień danych obrazujących dynamikę zmian na rynku reklamy w Polsce.

– Reklama to część kultury narodowej. O tym, co stworzyliśmy w ciągu tych dwudziestu lat warto pamiętać – napisał Iwo Zaniewski, twórca i współautor wielu kultowych kampanii (min. dla marek Plus GSM i Żubr), na okładce tej książki, elegancko wydanej przez Agencję Wasilewski, od wielu lat zajmującej się dokumentowaniem i popularyzowaniem osiągnięć polskiej reklamy.

W okresie 1990–2010 reklama stała się trwałym elementem naszego rynku, ważnym segmentem gospodarki a także kultury. Odcisnęła swoje piętno i nadal ma przemożny wpływ na każdą nieomal dziedzinę życia ludzkiego, kreując opinie, marzenia, pragnienia, potrzeby i mody. Co więcej, po 1989 roku wydatnie wspomogła proces polskiej  transformacji. Bez wsparcia ze strony branży reklamowej reformy ustrojowe, zwłaszcza w sektorze gospodarczym, trwałyby u nas dłużej; zapewne też byłyby bardziej kosztowne społecznie.

W ocenie autora tomu „Dwie dekady polskiej reklamy 1990–2010”, Piotra Wasilewskiego, jego opracowanie „to z jednej strony nostalgiczna wycieczka w czas miniony, z drugiej pouczająca podróż adresowana nie tylko do osób zainteresowanych reklamą. Historia bowiem jest procesem ciągłym – aktualność zawsze zawiera w sobie przeszłość”.

Patroni projektu: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA w Polsce.

Piotr Wasilewski
„Dwie dekady polskiej reklamy 1990–2010”
Agencja Wasilewski
Kraków, 2013
468 stron, okładka twarda
www.wasilewski.com.pl