Logo

Marketing MIX

IGRZ o sprzedaży out of Home w drugim kawartale 2013 roku

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawiła dane dotyczące wielkości sprzedaży branży out of home w drugim kwartale 2013 roku. Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Business Consulting, CAM Media,  Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, JETline, Liftboards, Mini Media, Ströer Out of home oraz Warexpo.  W zestawieniu znalazły się dane stanowiące wszystkie przychody ze sprzedaży na rynku out of Home.

Wielkość sprzedaży branży out of Home w Polsce wyniosła w drugim kwartale 2013 roku sumę 136.122.053 zł i była niższa w stosunku do drugiego kwartału 2012 roku o blisko 18 procent  (W drugim kwartale 2012 roku odnotowaliśmy sprzedaż na poziomie 165.962.146,00 zł).

Pierwsze półrocze 2013 roku zamyka się kwotą sprzedaży w wysokości  236.744.128,00 zł, niższą o 17,7 procent w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego. (Pierwsze półrocze 2012 roku zamknęło się kwotą w wysokości  287.731.191,00 zł, wyższą o blisko 51 milionów złotych, aniżeli w roku bieżącym).

W pierwszym kwartale bieżącego roku odnotowano spadek sprzedaży na poziomie ponad 17 procent w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego.  Przyczyną tego spadku były mniejsze budżety największych reklamodawców na rynku. W tej sytuacji wyniki drugiego kwartału oraz tym samym pierwszego półrocza 2013 roku nie są dla analityków branży zaskoczeniem. Główni reklamodawcy out of Home przeznaczyli w pierwszym półroczy 2013 roku na reklamę swoich produktów znacząco mniej środków finansowych: po 10 milionów złotych w sektorach „sprzedaż”  i „motoryzacja/transport”, 8 milionów w sektorze „żywność”, 6 milionów w sektorze „telekomunikacja”, 4 miliony w sektorze „rozrywka/kultura”. Nadal jednak pozostają niezmiennie kluczowymi klientami out of Home w Polsce.

Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of Home wyniósł w drugim kwartale 2013 roku ponad 3,3 procent (drugi kwartał 2012: 4,3%; drugi kwartał 2011: 3,4;). Wpływy z tytułu reklamy tranzytowej były niższe w porównaniu z drugim kwartałem 2012 roku aż o ponad 36 procent. Wśród członków igrz sprzedażą tej formy reklamy out of Home zajmują się firmy: AMS S.A., Business Consulting oraz CAM Media S.A..

Zdjęcie pochodzi z serwisu Fotolia.com © kalafoto.
https://pl.fotolia.com/ooh