Logo

Marketing MIX

Reklama Renault usunięta za seksizm

Brytyjski Urząd Standardów Reklamy (ASA) zakazał Renault emisji internetowego spotu nowego Renault Clio. Organizacja uznała, że film przedstawia przedmiotowe traktowanie kobiet. W odpowiedzi na to, Renault przygotowało nowy spot.

Trwający ponad dwie minuty filmik umieszczony na YouTube, pokazuje dwóch mężczyzn, nagranych ukrytą kamerą, podczas jazdy próbnej nowym Renault Clio.
Kiedy mają przetestować funkcję „va va voom”, muszą się zatrzymać, bo przed nimi pojawia się makieta z Wieżą Eiffela, a na jej tle aktorzy udający postacie charakterystyczne dla Paryża.
Wśród nich są również burleskowe tancerki w skąpych strojach – to z ich powodu do ASA wpłynęła skarga, mówiąca o przedmiotowym traktowaniu kobiet.

Francuski koncern motoryzacyjny komentuje, że reklama była skierowana przede wszystkim do młodej publiczności, a filmik miał charakter burleski i jego treść nie miała być traktowana jako erotyczna. Mimo tego, ASA przychyliła się do skargi i nakazała zdjęcie reklamy z YouTube.

W związku z tym Renault zastąpiło reklamę, nową, bardzo drobną. W momencie gdy pojwiają się tancerki, kamera wraca jdnak do wnętrza samochodu i ukazuje się napis: „Nasi kierowcy doświadczyli jazdy próbnej va va voom. Niestety, nie możemy pokazać wam tej części. Możemy jedynie zasugerować, byście sami zdecydowali się na jazdę próbną”.

Co interesujące, do ASA nie wpłynęły żadne skargi na drugą, bardzo podobną reklamę Renault Clio, w której to kobiety siedzą za kierownicą samochodu, a na ulicy pojawiają się tańczący panowie.

Reklama zakazana: www.youtube.com/watch?v=7lfa_Z4qkdk
Nowa odsłona: www.youtube.com/watch?v=gMZA8pe_cro&list=PLlH1HNPlQbpO9BA8n-tz7W1n8zkIM6rTV#at=114

Reklamy dla Renault przygotowała agencja Scorch London.