Logo

Marketing MIX

91.646 nośników outdoorowych w Polsce (raport IGRZ)

Liczba powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy w Polsce wyniosła w dniu 30 czerwca 2013 roku łączną liczbę 91.646 sztuk, wliczając nośniki wszystkich formatów – od standardowych, przez poszczególne formaty oraz konstrukcje nietypowe. Raport przygotowała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, na temat ilości nośników reklamy w branży OOH na dzień 30 czerwca 2013 roku.

W porównaniu do roku poprzedniego ilość nośników na koniec czerwca br. była o nieco ponad tysiąc większa niż pół roku wcześniej, ale jak podkreśla Lecz Kaczoń, Prezes IGRZ, – ogólna liczba nośników pozostaje w zasadzie bez zmian, biorąc pod uwagę pojawienie się w bieżącym raporcie po raz pierwszy nośników należących do firmy CAM.  Obecna sytuacja na rynku out of Home nie pozwala na nowe inwestycje – dodaje Kaczoń.  

Raport zaznacza zauważalny spadek liczby powierzchni ekspozycyjnych na standardowych nośnikach 12 m².
– Są one od lat w powolnym odwrocie. Spodziewanym rezultatem z dzisiejszego punktu widzenia będzie dominacja na rynku OOH nośników typu frontlight 6 x 3 m oraz typu city light (120 x 180 cm). Ze względu na rozwój technologiczny powierzchni ekspozycyjnych można się spodziewać za trzy lata kolejnych zmian w strukturze nośników reklamy. Zakładając, że w tym czasie pokonamy obecne spowolnienie gospodarcze oraz dokonamy zmian w obowiązującym prawie i poprawimy stan świadomości pracowników samorządowych. Ci ostatni zrujnowali bowiem w ostatnich latach inwestycje w zakresie reklamy tranzytowej i nośników typu backlight scroll – komentuje Lech Kaczoń.

Biorąc pod uwagę łączną liczbę posiadanych nośników reklamy, największą ich liczbą dysponuje firma AMS S.A. (45.914 / 50,1%), dalej Ströer out of Home media (15.742 / 17,2%), Clear Channel Poland (8.518 / 9,3%) i Cityboard Media (5.233 / 5,7%).

Jedna trzecia wszystkich nośników wśród największych miast i aglomeracji znajduje się w Warszawie (pomijając nośniki małego formatu mamy w Warszawie 21,5 procent powierzchni na nośnikach reklamy firm raportujących do Izby).

Wszystkie raporty, które przygotowywane są przez IGRZ są dostępne na stronie Izby www.igrz.com.pl

Zdjęcie: © Pavel Losevsky – Fotolia.com
www.pl.fotolia.com/ooh