Logo

Marketing MIX

Drugi etap akcji Think Blue Volkswagena

Po posadzeniu w trzech polskich miastach skwerów z niebieskimi lobeliami Volkswagen rozpoczyna drugi etap akcji promującej ideę Think Blue. Tym razem w Poznaniu, Toruniu i Gdańsku pojawią się wyjątkowe urządzenia, zachęcające do  eko-logicznych zachowań. O tym, który z projektów zostanie zrealizowany w poszczególnych miastach zdecydują osoby głosujące na portalu Facebook.

Think Blue to globalna idea marki Volkswagen, odpowiadającą na pytanie jak harmonijnie łączyć indywidualną mobilność z odpowiedzialnością za środowisko i działaniami proekologicznymi. W myśl tej idei Volkswagen Group Polska postawiło ożywić miejską przestrzeń, jednocześnie zachęcając do ekologicznych i prospołecznych zachowań. W lipcu w Poznaniu, Toruniu i Gdańsku zakwitło prawie 9000 sadzonek lobelii na specjalnie przygotowanych skwerach (o akcji pisaliśmy jakiś czas temu www.oohmagazine.pl/News/Wiecej/Artykul/9088-volkswagen_rozpoczyna_promocje_idei_think_blue ).

Teraz, kontynuując szerzenie idei, rusza drugi etap kampanii. Tym razem w Poznaniu, Toruniu i Gdańsku pojawią się urządzenia zachęcające do działań na rzecz pozytywnych zmian w najbliższym otoczeniu. Projekty wyjątkowych instalacji powstały w odpowiedzi na uwagi mieszkańców, którzy przekazywali je uczestnikom niekonwencjonalnych, ale bardzo kreatywnych warsztatów „Think Blue. Jam”. Grupa 19 projektantów posługując się innowacyjną metodologią design thinking w 24 godziny wygenerowała prawie 400 pomysłów urządzeń, które mogłyby rozwiązać problemy mieszkańców osiedli.

Pierwsza instalacja to swoisty kalkulator nastroju. Wystarczy, że przejdziemy odpowiednim pasem, a urządzenie policzy ile osób jest dzisiaj szczęśliwych, a ilu mieszkańców wstało „lewą nogą”. Niezależnie od naszego nastroju, na tablicy wyników ukaże się ekologiczna porada, której zastosowanie pomoże nam cieszyć się z dbania o środowisko.

Fani aktywnego wypoczynku mogą oddać głos na rower przeciwsłoneczny, który w rzeczywistości jest ławką wyposażaną w baldachim otwierany siłą nóg. Po jego rozwinięciu, naszym oczom ukażą się chmurki z ekologicznymi ciekawostkami.

Trzecia propozycja została stworzona z myślą o właścicielach czworonogów, aby zachęcić ich do sprzątania po swoich pupilach. Po wrzuceniu do maszyny „kuponu” i pociągnięciu za wajchę, możemy wygrać drobne eko-niespodzianki. Wystarczy, że na ekranie ukaże się sekwencja tych samych obrazków.

O tym, która spośród trzech konstrukcji trafi do wskazanego miasta zadecydują użytkownicy portalu Facebook. Do piątku, 16 sierpnia, mogą oddać głos na swój ulubiony projekt za pośrednictwem fanpage’u Volkswagen Polska ( https://www.facebook.com/VolkswagenPolska ).