Logo

Marketing MIX

Ströer przejmuje Ballroom

Dzięki przejęciu Grupy Ballroom firma wprowadzi na rynek międzynarodowy usługi marketingu internetowego. W ramach ekspansji podstawowej działalności usługi te mają objąć Turcję i Polskę.

Spółka Ströer Media AG przejęła 53,4% udziałów Grupy Ballroom, największej niezależnej sieci sprzedaży reklamy internetowej na rynkach Europy Wschodniej. Spółka objęła pełną kontrolę nad działalnością operacyjną Ballroom. Celem przejęcia jest wprowadzenie nowego modelu biznesowego – który został już skutecznie wdrożony w Niemczech – na kluczowych dla Ströera rynkach zagranicznych, czyli w Turcji i Polsce.

– W ślad za skutecznym wdrożeniem nowego modelu biznesowego w Niemczech, teraz skupimy się na wprowadzaniu go na arenę międzynarodową – powiedział Christrian Schmalzl, COO Ströer Media AG – Wykorzystując nasze doświadczenie na poziomie krajowym i międzynarodowym będziemy mogli usprawnić rozwój technologii i produktów. Dzięki temu będziemy mogli wprowadzać nowe formaty i podejście na każdym z kluczowych rynków. Jesteśmy zatem na właściwej drodze, aby stać się pierwszą firmą posiadającą w pełni zintegrowaną sprzedaż premium. Cieszymy się, że możemy połączyć siły z Ballroom i że mamy tak doświadczone kierownictwo i dynamiczny, międzynarodowy zespół.

Przejęcie Ballroom pozwala firmie Ströer rozszerzyć strategię świadczenia kompleksowych usług na rynkach Europy Środkowowschodniej. Portfolio Ballroom obejmuje usługi typu Ad Exchange, reklamy video i graficzne (display), a także marketing efektywnościowy. Ströer, który jest jednym z liderów na rynku reklamy zewnętrznej po połączeniu sił z Ballroom zajmie również wysoką pozycję na rynku reklamy internetowej.

Poza kluczowymi dla Ströera rynkami Turcji i Polski Ballroom działa również na Węgrzech, w Rumunii i w Czechach. W 2012 r. firma Ballroom zanotowała skonsolidowaną sprzedaż na poziomie ok. 30 milionów euro zatrudniając około 200 pracowników. Obie strony podpisały umowę o zachowaniu poufności w odniesieniu do wartości przejętych udziałów. Transakcja podlega akceptacji odpowiednich urzędów antymonopolowych.