Logo

Marketing MIX

Sukces medialny LOTOS Polish Open

LOTOS Polish Open zakończył się 24 lipca 2013 r. Najważniejszy w tym roku turniej golfowy okazał się olbrzymim sukcesem medialnym. Wpływ na to miała m.in. pierwsza w historii transmisja telewizyjna z turnieju golfowego rozgrywanego w Polsce, którą przeprowadziła stacja TVP Sport.

Przez pięć turniejowych dni, 20-24 lipca, zawodnicy rywalizowali w Turnieju o Puchar Prezesa Zarządu Grupy LOTOS S.A., turnieju LOTOS Polish Open Pro-Am oraz LOTOS Polish Open – Międzynarodowych Otwartych Mistrzostwach Polski Mężczyzn w Golfie.

W weekendowej rywalizacji udział wzięli m.in. Mateusz Kusznierewicz, Ambasador LOTOS Polish Open, oraz Mariusz Czerkawski, którzy swoją obecnością przyciągnęli media life style’owe. Ich poczynania śledzili na żywo dziennikarze RO Style&Life oraz magazynów „Manager”, „Men’s Health”, „High Living” i „Prestiż”.

Zainteresowanie mediów sportowych wzbudziła rywalizacja w LOTOS Polish Open. Na polu Sand Valley Golf & Country Club pojawiły się takie media, jak „Rzeczpospolita”, Sport.pl, Program III Polskiego Radia, a także najważniejsze media golfowe. Punktem kulminacyjnym była jednak pierwsza w historii transmisja turnieju golfowego rozgrywanego w Polsce, którą przeprowadziła stacja TVP Sport. Transmisja była również dostępna w internecie w serwisie SPORT.TVP.PL. Dzięki zaangażowaniu Telewizji Polskiej, turniej zaistniał medialnie w jej najważniejszych kanałach: TVP Info, TVP2 oraz TVP1 – news o zawodach pojawił się w Sporcie po Wiadomościach, którego średnia oglądalność waha się pomiędzy 4-5 mln widzów.

Turniej LOTOS Polish Open został rozegrany na polu golfowym  Sand Valley Golf & Country Club
w Pasłęku koło Elbląga w dniach 20-24 lipca 2013 r. Międzynarodowe Otwarte Mistrzostwa Polski odbyły się w randze europejskiej ligi zawodowej Pro Golf Tour. Łączna pula nagród wyniosła 120 tys. zł.