Logo

Marketing MIX

Agencje reklamowe są bezużyteczne mówi Prezes Ryanair

Michael O’Leary, CEO i maketing dyrektor linii lotniczych Ryanair, stwierdził, że agencje reklamowe są bezużyteczne, a negatywny wizerunek przynosi jego firmie więcej korzyści.

O’Leary w wywiadzie dla „Marketing Magazine” mocno negatywnie wypowiada się na temat agencji reklamowych i innych podmiotów zajmujących się szeroko rozumianymi działaniami marketingowymi.

– Agencje reklamowe są bezużyteczne, drogie i serwują starą tandetę, którą produkują dla każdej firmy w ten sam sposób. Firmy marketingowe to bzdury- krytykuje prezes Ryanaira.

Z wywiadu wynika, że Ryanair nie posiada żadnej strategii budowania wizerunku, a głównym celem linii jest po prostu oferowanie tanich przelotów międzynarodowych. Rozgłos firma zdobywa natomiast na różne sposoby, a O’Lear powierdza, że jest zadowolony z dużej liczby publikacji w mediach, które zapewniają różne negatywne incydenty czy wprowadzanie dodatkowych opłat za usługi.

Ryanair w 1985 r. posiadał jeden samolot. Dziś należy do niego 300 maszyn, które dziennie wykonują 1,6 tys. lotów z 57 baz w 19 krajach. Profil linii na Facebooku polubiło ponad 218 tys. osób mimo, że od 2009 roku nie ukazał się tam żaden wpis.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl
Zdjęcie: en.wikipedia.org