Logo

Marketing MIX

Sierpniowe regionalne spotkanie PIAP Poznań

W sierpniu br. odbyło się kolejne regionalne spotkanie branżowe PIAP , tym razem w mieście Poznań.

W spotkaniu wzięli udział: przedstawiciele Zarządu PIAP w osobach: Tomasz Chwiłowicz – Jaguar,
Zbigniew Kaczor – Maxim, Tomasz Barudin – Texet Poland, reprezentanci firm Członkowskich PIAP: Iwona Skrzypczak- GJC InterMedia, Grzegorz Pałka –Drukarnia Serikon, Janusz Mazurczak – Międzynarodowe Targi Poznańskie, Maciej Koliński- Axpol Trading, Anna Roszczak – Asgard oraz przedstawiciele firm branżowych spoza PIAP: Sławomir Nowicki – Domico, Marcin Besz –Druk Polska, Elżbieta Lancmańska – Marsel, Teresa Kolasińska- IMS Glass-decor, Małgorzata Czarkowska -PAR Plus.

Podczas spotkania regionalnego PIAP  zostały zaprezentowane korzyści wynikające z Członkostwa w Izbie oraz plany PIAP na najbliższy okres. Członkowie PIAP zostali zachęceni do korzystania z nowego narzędzia dla Członków PIAP, którą jest nowa platforma www.piap-org.pl. Zgłoszono pomysł aby w treści powiadomień wysyłanych do członków Izby – agencji reklamowych na temat przetargów załączana był lista promowanych dostawców należących do programu Gwiazdy PIAP*.

Ze strony obecnych agencji reklamowych poruszono temat trudności wyboru wiarygodnych dostawców.
W tym miejscu omówiona została idea i zasady funkcjonowania programu Gwiazdy PIAP * pomagającego wyłonić uczciwych dostawców oraz agencje reklamowe.

Rozmawiano na temat promocji gadżetu jako nośnika reklamy. Wnioski z tej rozmowy to nieadekwatność środków które Izba jest w stanie przeznaczyć na ten cel w stosunku do pożądanego efektu które miały by osiągnąć. Zgodzono się co do tego, iż najlepszą promocję gadżetu wykonają same agencje reklamowe w czasie spotkań ż klientami. W konsekwencji zgodzono się, iż potrzebny jest program szkoleń dla członków Izby ale kierowany głównie do szefów i pracowników agencji reklamowych. Szkolenia miały skupić się na tematyce rozpoznawania potrzeb oraz budowania relacji z klientem oraz atrakcyjnego przedstawienia walorów gadżetu jako środka reklamy wskazując np. na jego multisensoryczność. Uświadomienie klientowi, iż reklama którą oprócz oglądania także możemy dotknąć, poczuć, posłuchać, powąchać zgodnie z zasadą zapamiętywania w nauce zostaje dłużej zachowana w pamięci.

Zwrócono uwagę na skromną reprezentację agencji reklamowych na spotkaniu pomimo znacznej ich liczby w szeregach członków. Wskazano na potrzebę stworzenia szerszego gremium agencji reklamowych w dyskusji ponieważ to bezpośrednio od pracy agencji reklamowych zależy wielkość sprzedaży w branży.
Kolejne regionalne spotkanie branżowe planowane jest w Warszawie, o szczegółach poinformuje Biuro Zarządu PIAP.