Agnieszka Osiecka w Warszawie, Stary Marych w Poznaniu czy krasnale we Wrocławiu – 24 września na jeden dzień wybrane pomniki założyły żółte okulary. Zainicjowały tym samym ogólnopolską kampanię edukacyjną „Chroń swój wzrok cały rok”, za której przygotowanie odpowiada Agencja Q&A Consulting.
24 września rozpoczęła się akcja edukacyjna „Chroń swój wzrok cały rok”, która ma na celu zwrócenie uwagi na konieczność ochrony oczu przed promieniami UV przez 365 dni w roku, zawsze, niezależnie od pogody. Kampania została zainicjowana w niestandardowy sposób, kiedy to wybrane pomniki w całej Polsce spojrzały na świat przez żółte okulary.
W ramach akcji zostało również przeprowadzone badanie przez TNS Polska dotyczące świadomości Polaków na temat szkodliwego działania promieni UV. W czasie trwania kampanii za pośrednictwem mediów oraz strony internetowej www.chronswojwzrok.pl organizatorzy edukują na temat szkodliwego wpływu niewidzialnych promieni UV na oczy. Zwieńczeniem będzie konkurs radiowy, który odbędzie się 10 października w Światowy Dzień Wzroku.
Patronat nad akcją objęli Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego-PZH oraz Katedra i Klinika Okulistyki Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu. Kampania jest realizowana na zlecenie firm Essilor i JZO.