Logo

Marketing MIX

Capgemini wprowadza OCommerce

Capgemini, dostawca usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingowych wprowadza OCommerce, nowe rozwiązanie skierowane do sieci handlowych i producentów dóbr konsumenckich, które służy optymalizacji kontaktu z klientami korzystającymi z nowych technologii. Przygotowane we współpracy z Oracle narzędzie pozwala na lepszą interakcję z konsumentami w obrębie wszystkich kanałów komunikacji, kładąc nacisk na zwiększenie liczby transakcji i poziomu lojalności klientów poprzez proaktywny kontakt i działania marketingowe.

Według najnowszej edycji badania Capgemini, Digital Shopper Relevancy, 60 proc. klientów oczekuje, że do 2014 r. spójność pomiędzy różnymi kanałami sprzedaży używanymi przez jednego sprzedawcę stanie się normą. Jednak zdaniem ponad połowy respondentów, większość sprzedawców nie wykazuje konsekwencji w sposobie, w jaki przedstawia swoją ofertę w obrębie różnych kanałów. Za pomocą OCommerce, Capgemini i Oracle pomagają sprostać tym oczekiwaniom. To kompleksowe rozwiązanie może zostać wdrożone w całości lub w obrębie tylko jednego punktu kontaktu, a z czasem rozszerzone w zależności od potrzeb i budżetu.  

– Dzięki wykorzystaniu nowatorskich rozwiązań technologicznych Oracle i doświadczeń Capgemini w obszarze optymalizacji procesów i wdrażania technologii, OCommerce dostarcza optymalnych narzędzi służących usprawnieniu relacji z klientami – mówi Brian Girouard, Vice President, Leader, Capgemini North America Consumer Products & Retail Sector. – Wykorzystując innowacyjną funkcjonalność OCommerce, sprzedawcy będą mogli stworzyć szybszy i bardziej sprawny system obsługi klienta – dodaje.

W ramach projektu OCommerce, Capgemini podjęło współpracę z Desigual, jednym z liderów branży modowej, w zakresie zaprojektowania i implementacji nowego kanału kontaktu pomiędzy centralą, a  siecią sprzedaży na całym świecie. Jako punkt wyjścia użyto Oracle ATG Commerce Suite.

– Doświadczenie Capgemini umożliwiło nam stworzenie w krótkim czasie atrakcyjnego i wydajnego kanału współpracy z naszą siecią sprzedaż. Widzimy potencjał rozszerzenia tego projektu w celu dalszego usprawnienia naszych inicjatyw z obszaru obsługi klienta na przestrzeni wszystkich kanałów – komentuje Jordi Alex Moreno, IT Director, Desigual.

OCommerce jest częścią oferty Capgemini dedykowanej producentom dóbr konsumenckich i sieciom handlowym pozwalającej na stworzenie spójnego i zintegrowanego w obrębie wszystkich kanałów systemu obsługi klienta. OCommerce integruje procesy dotyczące kanału mobilnego i sklepów online, a także wykorzystuje potencjał mediów społecznościowych poprzez ich monitorowanie i proaktywne działania marketingowe. Dodatkowo usługa ta oferuje opcję zestawienia danych o klientach, zarządzanie danymi,  i usługi online w chmurze. Jak wskazują eksperci Capgemini, nowe rozwiązanie powinno spotkać się z zainteresowaniem również w Polsce.

– Również na polskim rynku przedsiębiorcy zaczynają rozumieć znaczenie zarządzania doświadczeniem klienta (customer experience management). Badania wskazują, ze większość (86 proc. według raportu Customer Experience Impact) klientów jest gotowa zapłacić więcej za produkty lub usługi, jeżeli towarzyszy temu lepsze „doświadczenie”. Równocześnie, jak wynika z danych Gartnera, zaledwie ok. 1 proc. klientów czuje, że ich oczekiwania w tym obszarze zostają  spełnione. Pokazuje to olbrzymi potencjał dotyczący customer experience management oraz tłumaczy, dlaczego przedsiębiorcy starają się zapewnić odpowiednie „doświadczenie” swoim klientom we wszystkich kanałach kontaktu – komentuje Michał Krzycki, Head of CRM and Business Technology Consulting w Capgemini Polska.