Na rynku pojawiła się nowa spółka Pro Loko, zajmująca się lokowaniem produktu oraz branded content. Została założona przez Urszulę Chim, która przez osiem lat pracowała dla Omnicom Media.
Pro Loko działa w marketingowej grupie Concept Liberty Group, w której funkcjonują od dawna Concept Publishing – lider polskiej branży magazynów typu custom, Concept Interactive –specjalizujący się w działaniach interaktywnych i social media oraz Egzo Group –agencja PR. Kompleksowe połączenie ofert i wiedzy podmiotów, ma na celu tworzenie jak najlepszej jakości contentu oraz jego dystrybucji poprzez kreatywne narzędzia i kanały.
– Teraz dzięki doświadczeniu grupy, możemy składać Klientom skuteczne oferty integrujące lokowanie produktu z działaniami w wielu mediach : telewizji, kinie, Internecie, mobile czy live marketing – mówi Rafał Plewiński , Członek Zarządu Pro Loko i Prezes Concept Liberty Group.
– Jest to szczególnie ważne w obliczu procesu cyfryzacji, fragmentyzacji telewizji oraz zmiany konsumpcji mediów polegającej min. na rosnącemu zjawisku multiscreeningu. Content nie jest już „konsumowany” w jednym medium, a telewizja w dłuższym okresie przestanie być dominująca. Już teraz, coraz więcej widzów ogląda seriale i programy w Internecie na laptopach i tabletach, powstają też specjalne wersje na telefony. Mało tego, również sami konsumenci tworzą swój content i potrafi on trafiać do milionów odbiorców miesięcznie – dodaje Łukasz Skalski, Członek Zarządu Pro Loko oraz Prezes Concept Interactive.
Nowa spółka Pro Loko, współpracuje bezpośrednio z producentami, scenarzystami i ma na celu tworzyć dla swoich klientów unikalne, projekty szyte na miarę. Dzięki temu może pokazywać w ciekawy sposób atrybuty marki a nie tylko przekazywać informacje o produkcie. Podstawowym kryterium projektów, jest wysoka jakość tworzonego contentu.
– Tego oczekują od nas marketerzy oraz przede wszystkim widzowie i odbiorcy. Nasz rynek już dojrzał i źle przygotowany, nachalny product placement działa negatywnie. Unikalną kwestią w naszej kompleksowej ofercie jest to, że nie tylko tworzymy content, ale zajmujemy się jego dystrybucją, tworząc stosowne narzędzia i kanały. W świecie zmieniających się mediów będzie to kluczowa i podstawowa sprawa. Właśnie dlatego jako odpowiedź na potrzeby rynku i Klientów powstało Pro Loko – mówi Urszula Chim, Prezes Zarządu nowej spółki Pro Loko.
Obecnie cała grupa zatrudnia przeszło 50 osób i obsługuje jedne z największych firmy na rynku takie jak PKO BP, Douglas, Polpharma, Pioneer Investment, Mayland i wiele innych. Już po pierwszych spotkaniach z Klientami wiemy, że nasze pozycjonowanie było słuszne. Klienci doceniają ofertę, która pozwoli im efektywnie i bezproblemowo zarządzać projektami branded content . Pro Loko działa od niedawna, ale już w tym miesiącu zobaczymy nasze pierwsze realizacje na antenie, przygotowane dla Marki Ceresit (Henkel Polska). Kolejne projekty są w przygotowywaniu- tłumaczy Urszula Chim.
Materiał opracowany na podstawie informacji www.epr.pl