Kto działa na europejskim rynku artykułów reklamowych, ten nie powinien ominąć PSI – międzynarodowej sieci ludzi przemysłu artykułów reklamowych. PSI łączy bowiem ponad 6.000 handlowców i dostawców artykułów reklamowych w całej Europie i aktywie wspiera osiągnięcia, jak również ekonomiczność branży. Tym samym jest inicjatorem i wyznacznikiem rynku artykułów reklamowych.
PSI, czyli Promotional Product Service Institut, założył w roku 1960 Walter Jung, nazywany „ojcem branży“. Definicją PSI jest ekskluzywny model członkowski. Wszyscy kandydaci są najpierw sprawdzani pod kątem aktywnej przynależności do przemysłu artykułów reklamowych. Tak więc od momentu założenia, PSI rozwijał się niezmiennie w sprawnie funkcjonującą sieć. Dziś jest niezastąpionym zasobem informacji i międzynarodowym forum kontaktów i informacji.
Członkowie PSI mogą się cieszyć różnymi przywilejami, między innymi włączeniem do bazy danych zawierającej obecnie ponad 10.000 artykułów reklamowych, jak również uprawnieniem do uczestnictwa w Targach PSI w Düsseldorfie. Należy do nich również użytkowanie nowych Sourcing Services. Za pomocą Product Finder 2.0 można szybko znaleźć najnowsze trendy produktowe. PSI Webshop czyni handel artykułami reklamowymi bardziej przejrzystym, sprawia, że staje się szybszy i prostszy. Ułatwia on między innymi zarządzanie klientami i zleceniami dzięki zastosowaniu innowacyjnej bazy danych produktowych.
PSI – europejskie targi przewodnie przemysłu artykułów reklamowych
Od założenia PSI rozwinął się z rodzinnego spotkania branżowego do europejskich targów przewodnich przemysłu artykułów reklamowych. W roku 2013 zaprezentowało się na targach 963 wystawców 13.772 odwiedzającym z 75 krajów. Profesjonaliści z branży artykułów reklamowych otrzymują podczas PSI kompleksowy przegląd nowych trendów i ofert. Różne pokazy specjalne i płaszczyzny działania, jak również profesjonalnie zbudowane, częściowo wielopiętrowe stanowiska, są definicją hal wystawowych. Obok samego artykułu reklamowego podjęte zostaną i zgłębione również takie tematy, jak umieszczanie reklam, techniki drukowania i uszlachetniania, oraz wynalazki i innowacje. To właśnie nowinki produktowe mają na targach PSI szczególne znaczenie. Dzięki nowemu PSI FIRST Club wystawcy mają możliwość od roku 2014 wprowadzać swoje nowinki na targach PSI, a tym samym prezentować je ekskluzywnie bezpośrednio w czasie premiery, szerokiej publiczności.
Obok PSI zostanie zorganizowany w roku 2014 po raz pierwszy przez Reed Exhibitions Deutschland GmbH wspólnie z Deutsche Messe AG, PSI Promotion World. Targi mają znaczenie jako platforma dla ważnych kontaktów biznesowych między przemysłem a branżą artykułów reklamowych i w przyszłości będą się odbywać na zmianę równolegle do HANNOVER MESSE czy do CeBIT. 52 targi PSI odbywają się w roku 2014 od 8 do 10 stycznia w Düsseldorfie.
Od roku 2013 jest do dyspozycji europejskich handlowców artykułów reklamowych European Directory of Verified Distributors. Celem jest wspieranie międzynarodowego rynku artykułów reklamowych, a tym samym mocniejsze usieciowienie branży i zwiększenie konkurencyjności. Chodzi przy tym o bazę danych online. Aktywni handlowcy mogą się w niej zarejestrować bezpłatnie, po uprzednim sprawdzeniu ich przez PSI. Wymogiem rejestracji jest udowodnienie kwalifikowanej działalności gospodarczej jako handlowiec na europejskim rynku artykułów reklamowych. Już w roku 2013 handlowcy artykułów reklamowych mogli dzięki temu jednorazowo odwiedzić PSI, nie będąc członkiem.
Już teraz można zarejestrować się w European Directory of Verified Distributors pod adresem www.certifiedprofessionals.eu aby po zakończonej sukcesem weryfikacji otrzymać bezpłatny bilet okresowy na targi PSI 2014
Materiał opracowano na podstawie informaci PSI www.psi-messe.com / www.psi-network.de