Logo

Marketing MIX

Polskie wyróżnienia na festiwalu Golden Drum

Na tegorocznym festiwalu Golden Drum polskie realizacje otrzymały 12 nagród. Grand Prix przypadło agencji 180heartbeats + Jung v. Matt za akcję „Rak'n'Roll Records” i Getin Bankowi za kartę Mastercard Display Card, a cztery Złote Bębny – agencji Ogilvy & Mather Warsaw za kampanię „Język polski jest ą-ę”.

Akcja „Rak'n'Roll Records” – projekt 180heartbeats + Jung v. Matt dla Fundacji Rak'n'Roll – otrzymał Grand Prix w kategorii Innowacje. W ramach tego projektu, utworzono serwis, w którym można za bezpłatnie słuchać muzyki w standardzie mono i kupować ją w wersji stereo. Zgromadzone w ten sposób środki służyły Fundacji, pomagającej kobietom po terapii nowotworowej.

Z kolei oferowana przez Getin Bank karta Mastercard Display Card w Golden Drum otrzymała Grand Prix w kategorii Nowe i Innowacyjne (karta otrzymała również Lwy kategorii Innowacje na tegorocznym festiwalu Cannes Lions). Na shortliście tej kategorii znalazł się projekt „Soundtrack to your life” zrealizowany na Polskiego Radia przez Hypermedia Isobar.
Pięć polskich agencji otrzymało Srebrne Bębny. DDB Warszawa zdobyła dwie takie nagrody: w kategorii Film za spot „Autobus” napoju Tiger oraz w kategorii Outdoor za billboard promujący ofertę śniadaniową McCroissant w restauracjach McDonald’s.

Ponadto drugi billboard z kampanii McDonald’s znalazł się na shortliście kategotii outdoorowej, a drugi spot Tigera, rozgrywający się na dachu był na shortliście kategorii Film, natomiast cała kampania Tigera trafiła na shortlistę kategorii Kampanie Komunikacji Zintegrowanej.
Z kolei w kategorii outdoorowej na shortliście znalazła się akcja „Uśmiechające się pomniki” zrealizowana przez Hypermedia Isobar dla marki Blend-a-med 3D White

Srebrny Bęben w kategorii Digital przyznano akcji społecznej „Dobry deal dla dobra” zrealizowanej przez agencję 180heartbeats + Jung v. Matt wspólnie z serwisem Groupon (patrz wideo poniżej). Na shortliście w tej kategorii znalazł się projekt „Twój profil bez tajemnic”, w którym HBO Polska promowało serial „Bez tajemnic”.

W kategorii Mobile Srebrny Bęben otrzymała aplikacja „Zbędne kalorie” przygotowana przez agencję John Pitcher dla Polskiego Czerwonego Krzyża, na shortliście znalazł się projekt „Most Wanted” agencji DDB Warszawa.

Materiał powstał na podstawie informacji www.goldendrum.com