Niezależnie od tego, czy ma się do czynienia ze sklepem, bankiem, urzędem lub stacją benzynową możliwe jest wykreowanie odpowiedniego Shopping EXperience, czyli doświadczenia klienta. Wpływa ono na efektywność sprzedaży zwiększając liczbę zakupów nawet o 230%, a dbające o jego właściwy poziom firmy osiągają większe zyski i posiadają wyższą wycenę giełdową. W celu pogłębienia świadomości przedsiębiorców na temat Shopping EXperience firma Branch Brothers (Upright Group), specjalizująca się w kreowaniu doświadczenia klienta w miejscu sprzedaży, rozpoczęła właśnie pierwszy etap kampanii SEX*.
Shopping EXperience to doświadczenie klienta podczas robienia zakupów. Oznacza to, że kupujący chętniej wybiera miejsce, w którym dobrze się czuje, jest odpowiednio traktowany i ma zaufanie do sprzedawcy oraz może nabyć produkt, który spełni jego wymagania. Sprawia to, że 7 na 10 produktów kupowanych jest przez nabywcę nie pod wpływem racjonalnych przesłanek, lecz w oparciu o emocje.
– Dzięki przeprowadzonym przez nas badaniom oraz wieloletniemu doświadczeniu wiemy, że takie aspekty jak lokalizacja punktu sprzedaży, komfort poruszania się po placówce, możliwość łatwego odnalezienia produktu na półce, jakość obsługi czy ogólna atmosfera w sklepie przekładają się na sprzedaż – mówi Michał Klincewicz, członek zarządu spółki Branch Brothers. Z tego też względu eksperci firmy chcą uświadomić przedsiębiorcom, że powinni oni zwracać uwagę na doświadczenie klienta kreowane przez sieć sprzedaży ich firmy oraz to, w jaki sposób należałoby je ulepszyć.
W ramach kampanii SEX* – Branch Brothers prezentować będzie wpływ sposobu organizacji miejsca sprzedaży, poziomu skuteczności ekspozycji, komunikacji marketingowej oraz obsługi klienta na nabywcę. – Podczas trwania kampanii pokazywać będziemy, jakie działania należy podjąć, aby związać odbiorcę z marką, człowieka z instytucją lub użytkownika z usługą. Już w październiku rozpoczniemy darmowy kurs dla wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat kreowania wartościowego Shopping EXperience – zapowiada Michał Klincewicz. Wystarczy wejść na stronę i podać swój adres e-mail, aby otrzymywać newsletter zawierający praktyczne porady ekspertów oraz case studies krajowych i światowych marek, które osiągają mistrzostwo w zarządzaniu doświadczeniem klienta. Więcej informacji na temat Shopping EXperience można znaleźć także na stronie www.branchbrothers.pl oraz blogu SEX* Sells. O doświadczeniu klienta będzie można posłuchać również na konferencji Retail Design Trends, gdzie Michał Klincewicz opowie o Shopping EXperience i sekretach sklepów, które naprawdę sprzedają.
Spółka Branch Brothers od prawie 10 lat realizuje projekty z zakresu zapewnienia doświadczenia klienta na najwyższym poziomie m.in. dla PKO BP, BZ WBK, Plus GSM, Orange Polska, Enea, Starbucks, INEA i stacji paliw Shell. Firma tworzyła nowe modele funkcjonalne i architektoniczne sieci oddziałów np. przygotowując kompletny projekt aranżacji i wyposażenia wnętrza oraz systemu ekspozycji materiałów POS. Badała także zależności pomiędzy organizacją przestrzeni i informacją marketingową a skłonnością do skorzystania z dostępnej oferty placówki.