Nagroda Grand Prix, 6 Złotych Effie, 13 Srebrnych Effie i 19 Brązowych Effie – tak w skrócie zakończyła 14 października w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, XIV gala rozdania nagród Effie.
Najważniejsze wyróżnienie poniedziałkowej gali – Grand Prix otrzymały DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Tequila Polska i RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za kampanię „5 Stadion” dla marki Tyskie należącej do Kompanii Piwowarskiej. Statuetki wręczył gość specjalny gali Effie – Wiceprezes Rady Ministrów
i Minister Gospodarki, Janusz Piechociński. Ponadto drugim gościem specjalnym gali bym Mark D’Arcy, Director of Global Creative Solutions w firmie Facebook.
Tegoroczny konkurs obfitował również w Złote Effie – było ich 6. Pierwszą nagrodzoną złotem kampanią była „150 GODZIN” przeprowadzona przez Scholz & Friends Warszawa, Carat Polska, 180heartbeats + JUNG v. MATT dla General Motors Poland. Kolejne Złote Effie trafiły do: Brain i LOWE Media za kampanie „Lepiej pożyczyć z banku” dla ING Banku Śląskiego; MediaCom Warszawa i Grey Group Poland za „Relaunch Pharmatonu Geriavit” (Boehringer Ingelheim); DDB Warszawa, Stacom MediaVest Group, Tequila Polska, RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants za „5 Stadion” (Kompania Piwowarska); GPD Advertising za „Pascal kontra Okrasa” (Lidl Polska); Publicis, MEC i Lemon Sky za „Serce i Rozum” (Orange Polska).
– Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim – nagrody Grand Prix. I tak wielkie emocje towarzyszące gali, były spotęgowane faktem, że jurorzy nie mieli wątpliwości, że w tym roku zostanie przyznana Grand Prix, jednakże zdania były podzielone podczas dyskusji, która kampania zasługuje na to wyróżnienie bardziej… Myślę również, że nagroda ta w tym roku zyskała jeszcze dodatkową wartość ze względu na fakt, że wręczał ją sam Wiceprezes Rady Ministrów, Pan Janusz Piechociński – komentuje Paweł Tyszkiewicz, Pełnomocnik Zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Tytuł najbardziej efektywnej agencji reklamowej roku otrzymała agencja DDB Warszawa – 32 pkt, a najbardziej efektywnego domu mediowego Starcom MediaVest Group – 38 pkt. Zajęli oni pierwsze miejsce w rankingu Effie 2013.
Do tegorocznej edycji konkursu Effie reklamodawcy zgłosili 154 kampanie w 20 kategoriach. Prace były oceniane przez 73-osobowe jury, złożone z: pracowników agencji reklamowych i domów mediowych, marketerów, pracowników mediów, instytutów badawczych i niezależnych konsultantów, pod przewodnictwem Mirosława Godlewskiego, Prezesa Zarządu Netia SA oraz pod opieką 5 przewodniczących grup jurorskich.
Podczas Gali odbyły się wystąpienia: Marka D’Arcy Facebook, Mirosława Godlewskiego Netia S.A., oraz Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego, prowadzone przez Pawła Rabieja ThinkTank. Dotyczyły roli kreatywności, innowacyjności i roli lidera w zarzadzaniu markami, przedsiębiorstwami, oraz w tworzeniu nowoczesnej gospodarki nastawionej na długofalowy sukces biznesowy. Effie wyznacza standardy, nagradza najbardziej skuteczne, strategicznie przemyślane działania komunikacyjne, nastawione na długofalowe efekty, wzmacniające gospodarkę kraju. Dlatego też tegoroczne Grand Prix wręczył Wicepremier, Minister Gospodarki Pan Janusz Piechociński.