Logo

Marketing MIX

Neon dla Warszawy: „Słoiki” zdyskwalifikowane, wygrywa „Miło Cię widzieć”

O warszawskich słoikach i konkursie na neon promujący Warszawę pisaliśmy już na łamach OOH magazine, a w przedostatnim numerze przeprowadziliśmy wywiad z Mariuszem Lewczykiem, autorem neonu „Miło Cię Widzieć”, który zajął (na tamten czas) drugie miejsce w owym konkursie.

Konkurs "Neon dla Warszawy" miał wyłonić projekt, który będzie swojego rodzaju wizytówką stolicy i nowoczesnym jej symbolem. W finale plebiscytu zorganizowanego przez Muzeum Neonów i firmę RWE znalazło się pięć projektów, na które głosy oddawać można było poprzez profil na Facebooku. Wygrane wtedy „Słoiki”, autorstwa Karola Murlaka i Magdaleny Czapiewskiej podzieliły internautów i wywołały liczne dyskusje, m. in. o pozycji przyjezdnych w stolicy i podziałach miedzy „przyjezdnymi i rodowitymi” mieszkańcami stolicy.

Szybko jednak wyniknął kolejny problem – pojawiło się podejrzenie, że autorzy zwycięskiego projektu mieli kupować głosy, za pomocą internetowych aplikacji. Dziś już sytuacja jest pewna, a organizatorzy konkursu przyznali, że zwycięski projekt w nieuczciwy sposób zdobył pierwsze miejsce.  

Tym samym na pierwszym miejscu znalazł się projekt Mariusza Lewczyka – napis "Miło cię widzieć", który zawieszony zostanie na moście Gdańskim na początku 2014 roku.