Logo

Marketing MIX

Instytut Badań Outdooru uruchomił projekt badawczy „Outdoor Track”

Instytut Badań Outdooru (IBO), spółka badawcza założona przez firmy AMS S.A., Clear Channel Poland Sp. z o.o. i Ströer Polska Sp. z o.o., podpisała umowy z firmami badawczymi Millward Brown i Ipsos, co uruchomiło proces badań polskiego rynku outdooru – „Outdoor Track”.

Projekt prowadzony w ramach IBO dostarczy klientom wskaźniki reach & frequency, podobnie jak w przypadku innych mediów. Umożliwi to skuteczne planowanie kampanii reklamy zewnętrznej oraz da możliwość porównania efektywności outdooru z innymi mediami.

Na poziomie badawczym oparty będzie o licencję brytyjskiego systemu Route 2013 (następca pomiaru POSTAR), który z powodzeniem zaimplementowany został na wielu światowych rynkach. Brytyjski Route 2013 wybrany został również z powodu podobieństw rynków: polskiego i brytyjskiego pod kątem formatów outdoorowych.

Badanie „Outdoor Track” będzie bazowało na danych z następujących źródeł:

• Biuro Inżynierii Transportu (BIT) – obejmie zarówno natężenie ruchu komunikacji miejskiej i transportu indywidualnego oraz ruchu pieszych;
• Travel Survey – badanie realizowane w oparciu o technologię GPS, które przeprowadzą instytuty Millward Brown i Ipsos w 10 największych aglomeracjach Polski. W badaniu rejestrowane będą trasy, jakimi poruszają się po mieście potencjalni odbiorcy reklamy zewnętrznej;
• IMS – baza danych zawierająca informacje o konkretnych nośnikach, takie jak dokładane położenie, wysokość, kąt, clutter itp.

Integrowaniem danych ze wszystkich źródeł zajmie się firma MGE DATA, która świadczy podobne usługi m. in. dla Route 2013 na rynku brytyjskim oraz AGMA na rynku niemieckim. Przewidziane jest również opracowanie delivery software, które ułatwi klientom planowanie kampanii OOH.

Wybrane wskaźniki dotyczące efektywności reklamy zewnętrznej zostaną również odpowiednio połączone z danymi z badania TGI prowadzonego przez Millward Brown, co pozwoli na bardziej precyzyjne niż dotychczas planowanie strategiczne działań outdoorowych.

Po zakończeniu prac nad badaniem założycielskim, zgodnie z założeniami projektu, IBO ponownie zaprosi inne podmioty reklamy zewnętrznej do uczestnictwa w badaniu.