Logo

Marketing MIX

Konkurs marki Żywiec: Żywcem dopełnij marzeń

Rusza kolejna odsłona słownego konkursu marki Żywiec. Uczestnicy konkursu Żywcem dopełnij  mają za zadanie tworzyć dopełniacze. Co to takiego? To zabawne, często nonsensowne dwuwersy, w których jeden element wyznacza cel, a drugi stanowi jego dopełnienie i podpowiada, co można zrobić, aby go osiągnąć. Zaczynają się one od „Aby”, „Żeby”, „Jeśli”, lub „Gdyby”.  Przykładowo: „Żeby walczyć o nagrodę, z Żywcem w słowną rusz przygodę”.

Czemu służą dopełniacze? Pozwalają przełamać językową rutynę, zmierzyć się z wbrew pozorom niełatwą formą oraz wyzwolić własną kreatywność. W zabawie poza finezją i gotowością łamania lingwistycznych schematów liczą się pasja i chęć działania, które uczestnicy zawrą w konkursowych hasłach.

Na głodnych językowych wyzwań każdego dnia na stronie www.zywiec.com.pl czekają nowe zadania. Codziennie najlepszy dopełniacz nagradzany jest iPadem Air. Autor hasła tygodnia otrzyma 10 tysięcy złotych na realizację swojego marzenia. Dodatkowo, codziennie wyróżnionych zostanie pięć haseł, których twórcy zdobędą kartę podarunkową do salonów Empik o wartości 100 złotych oraz wyjątkową szklankę marki Żywiec. Najbardziej nietuzinkowych, pomysłowych i odważnych dopełniaczy będzie poszukiwać i nagradzać jury w wyjątkowym składzie: Mela Koteluk, Marek Raczkowski oraz Maciej Stuhr. Również oni będą tworzyć konkursowe zadania – wskażą początek hasła, a uczestnik będzie musiał je dopełnić. Każdy z jurorów jest znany ze słownych eksperymentów, ekspresji i poczucia humoru. Otwartość, gotowość mierzenia się z wyzwaniami i determinacja w realizacji celów są ich znakami rozpoznawczymi. Bez wątpienia tak doborowy skład jury to gwarancja zmagań na wysokim poziomie.

– Zabawa słowem od lat towarzyszy marce Żywiec i jest jej znakiem rozpoznawczym. Staramy się doceniać tych, którzy także lubią bawić się konwencją i szukać nowych treści. W kolejnej już odsłonie naszych potyczek z językiem polskim zależy nam także na tym, aby oprócz słownego kunsztu docenić pasję i zaangażowanie uczestników oraz ich chęć sięgania po nowe możliwości – mówi Marcin Filipiak, kierownik marki Żywiec.

Prowadzona akcja stanowi kontynuację kampanii reklamowej rozpoczętej w październiku 2013 roku promującej nową szklankę marki Żywiec. W powstałym wówczas spocie informowano o niezwykłych walorach szkła zaprojektowanego tak, aby dopełniać smak piwa. W kolejnej odsłonie marka podkreśla, że Żywiec nie tylko dba o kulturę picia piwa, ale również wspiera swoich konsumentów w spełnianiu ich marzeń. Aktywacja Żywcem dopełnij ma zapewnione wsparcie w telewizji i internecie. Spot reklamowy uzupełniono o informacje o konkursie oraz przygotowano dedykowaną kampanię interaktywną. Dodatkowo, w sklepach pojawiły się limitowane opakowania z kontekstowymi dopełniaczami oraz materiały POS.

Dla marki Żywiec pracują: działania z zakresu ATL – agencja DDB, z zakresu BTL – Men at Work.
Za aktywacje interaktywne odpowiada GONG, wsparcie PR zapewnia TBWA PR. Planowaniem i zakupem mediów dla marki Żywiec zajmuje się dom mediowy MediaVest.