Logo

Marketing MIX

Rebranding marki Gosia

Politan – polski producent artykułów do: pieczenia, przechowywania oraz sprzątania – finalizuje proces rebrandingu całego portfolio marki „Gosia”. Firma realizuje projekt w ścisłej współpracy z międzynarodową agencją Dragon Rouge.

Od lipca 2012 roku do października 2013 firma Politan prowadziła intensywne prace nad budową nowej
strategii, nowego pozycjonowania oraz nowego wizerunku marki. Wraz z firmą badawczą TNS Global
przeprowadzone zostały badania (ilościowe i jakościowe), których celem było  dogłębne  zrozumienie  
potrzeb, preferencji i oczekiwań kobiet, dla których Politan tworzy produkty. W oparciu o wnikliwą analizę
danych  z badań powstały założenia do nowej strategii marki, pozycjonowania  i wyglądu marki „Gosia”.

– Postawiliśmy sobie za cel stworzenie marki, która naprawdę rozumie kobiety i wymyśla dla nich  patenty,
pozwalające łatwiej i przyjemniej  dbać o szczęśliwy dom – dom, który nie wymaga od kobiety ciężkiej pracy i poświęceń. Do współpracy w zakresie budowy strategii pozycjonowania marki, zmiany jej wizerunku oraz
zaprojektowania nowych opakowań zaprosiliśmy jedną z największych agencji brandingowych na świecie –
Dragon Rouge. Wspólnie stworzyliśmy markę kobiecą. Markę, która łączy w sobie nowoczesność i przyjazną  
komunikację z konsumentką. Markę, która odpowiada na jej  potrzeby i dostarcza  sprytnych rozwiązań –
mówi Grzegorz Barszcz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w firmie Politan.

– Praca nad marką Gosia to "projekt-marzenie" dla każdej agencji brandingowej. Już od pierwszego spotkania z Klientem było dla nas jasne, że szukanie nowych rozwiązań produktowych i jakość to  pasja właściciela i zarządzających marką. Tak więc  mieliśmy do dyspozycji świetne, innowacyjne produkty (z  których wiele
posiadało opatentowane rozwiązania)  i widzieliśmy, że marka Gosia będzie w stanie dotrzymać każdej,
nawet najbardziej ambitnej obietnicy.  Dokładna analiza badań konsumenckich pozwoliła nam  określić
wiodącą ideę: Gosia to marka, dzięki której dbanie o dom może być  źródłem pozytywnych emocji. Marka,
której zależy na autentycznej użyteczności dla konsumentek – która je rozumie, rozmawia z nimi, daje im
sensowne wskazówki i narzędzia do ich realizacji – mówi Małgorzata Leniarska, Partnerka Zarządzająca
Dragon Rouge.

– Dbaliśmy o to, aby Gosia komunikowała  się ze swoimi konsumentkami  zarówno przez design jak i  język
przekazu bezpośrednio i optymistycznie, aby mówiła do nich jasno i konkretnie.  Dlatego nowa szata
graficzna produktów marki „Gosia” zwraca uwagę  współczesną, miłą dla oka  i wyróżniającą w kategorii
grafiką  i kolorystyką. Zadbaliśmy o przejrzystą strukturę informacji, właściwą hierarchię i czytelność, która  
udowadnia, że Gosia to marka-specjalista zdolna rozwiązać najbardziej skomplikowane problemy przy
sprzątaniu czy przechowywaniu żywności” – deklaruje Małgorzata Leniarska, Partnerka Zarządzająca Dragon
Rouge.

Centralne miejsce każdego opakowania zajmuje nowe, charakterystyczne logo. Niespotykany w tej kategorii
produktów kolor zapewnia mocne wyróżnienie na półce – podstawowy warunek sukcesu w sklepie.
Wysypujące się kropki podkreślają  wielość i różnorodność rozwiązań proponowanych przez Gosię.
W obrębie całego portfolio wprowadzony został wyraźny podział na trzy kategorie kodowane kolorystycznie:
motyw pomarańczowych pasów wyróżnia produkty do pieczenia, zielonych  – akcesoria do przechowywania, a niebieskich –  produkty do sprzątania.

Drugoplanowym  elementem nowych opakowań  są przejrzyste ikony, wskazujące zarówno zastosowanie
produktu, jak i sprytne patenty, zaszyte w poszczególnych produktach.

Znaczące zmiany nastąpiły także w sferze języka, którymi komunikuje się marka – jest on mniej formalny,
właściwy dla przyjaciółki, która dzieli się sprawdzonymi radami. Widać to nie tylko w opakowaniach,                    
ale we wszystkich elementach komunikacji, których uzupełnieniem są kody QR prowadzące do podstron
produktowych.  

Nowy design marki „Gosia” łączy w sobie nowoczesność i funkcjonalność, wyrazistą formę i perfekcję                
w komunikacji z konsumentem.

www.politan.pl