Logo

Marketing MIX

Wspólna kampania wizerunkowa konkurencyjnych obiektów

Trzy poznańskie obiekty – Centrum Handlowe M1, Park Handlowy Franowo oraz sklep IKEA – rozpoczynają wspólną kampanię wizerunkową. Jej celem jest zwrócenie uwagi poznaniaków i Wielkopolan na lokalizację na Franowie, w której możliwe są wygodne i rozsądne zakupy. Dzięki temu, że w jednym miejscu skoncentrowana jest duża liczba marek z szeroką ofertą, nabywcy mają łatwy dostęp do zróżnicowanego asortymentu.

Akcja promocyjna zaczęła się 1 lutego 2014r. i odznacza się nowatorskim podejściem do sposobu komunikowania zakupowej destynacji. Zamiast ze sobą rywalizować, trzy obiekty znajdujące się na Franowie zdecydowały o połączeniu swoich sił. – W zasadzie od momentu swojego powstania, Centrum Handlowe M1, Park Handlowy Franowo oraz sklep IKEA, stawiały na różnorodność asortymentu. Oferowane przez nie produkty dobrze się uzupełniają – mówi Krzysztof Wiburski, Dyrektor Centrum Handlowego M1. – W związku z unikatowym charakterem miejsca, postanowiliśmy podjąć wspólne działania zmierzające do przyciągnięcia mieszkańców Poznania do tej właśnie lokalizacji – wyjaśnia Krzysztof Wiburski. Hasła akcji, obejmującej kampanię outdoorową oraz radiową, nawiązywać będą do zwyczajów zakupowych poznaniaków – kupowania w „rozsądny i mądry” sposób. Duża liczba marek skupionych w jednym miejscu oznacza bowiem dostęp do szerokiej oferty artykułów, bez konieczności przemieszczania się pomiędzy różnymi, oddalonymi od siebie centrami handlowymi.

Fakt, że M1, sklep IKEA oraz Park Handlowy Franowo funkcjonują w swoim sąsiedztwie, wcale nie oznacza dla nich trudności i nie przyczynia się do powstania negatywnej rywalizacji. Wręcz przeciwnie – oferta znajdujących się tam najemców jeszcze bardziej zwiększa atrakcyjność tej lokalizacji. Wspólnie obiekty mają do zaoferowania najszerszą i najbardziej kompleksową ofertę zakupową w mieście. Dzięki produktom dla całej rodziny, każdy znajdzie tam wszystko to, czego potrzebuje. Park Handlowy Franowo, M1 oraz sklep IKEA oferują produkty od asortymentu elektronicznego (Media Markt, RTV Euro AGD), przez artykuły wyposażenia wnętrz (IKEA, Jula, OBI, Praktiker) czyli najbogatszą w Poznaniu ofertę sklepów z artykułami DIY  i ok. 30 sklepów z odzieżą (New Yorker, H&M, Promod, SMYK Megastore) aż po szeroki asortyment spożywczy (dwa hipermarkety Real i Carrefour).

– Liczymy na to, że podjęte przez nas działania pomogą nam zachęcić mieszkańców miasta do spojrzenia w nowy sposób na dobrze znane im obiekty handlowe – podsumowuje Adam Kośny, Kierownik Marketingu IKEA Poznań.