Logo

Marketing MIX

„NEXT FRAME” – interaktywny projekt marki ABSOLUT

NEXT FRAME to realizowany równolegle w kilkunastu krajach, interaktywny projekt marki ABSOLUT oparty na konwencji komiksu. Wyłącznie od kreatywności uczestników globalnej zabawy zależy jak potoczą się losy bohaterów wykreowanych przez wybitnego twórcę komiksów – Rafaela Grampá. Główny bohater komiksowej historii – Vincent Black ma niezwykły dar. Widzi niedostępny dla innych „świat idei”. Madaleana Proud ma po swojej stronie młodość i urodę. Co się stanie, gdy drogi bohaterów połączy nieprzewidziany splot zdarzeń i dziwnych okoliczności? Sympatycy komiksów z kilkunastu krajów, w tym Polski, już od dzisiaj mogą rozpocząć pisanie niesamowitej historii zatytułowanej Dark Noir. Każdy z fanów marki profilu ABSOLUT na Facebook’u, może wpłynąć na losy głównych bohaterów i zobaczyć swoje nazwisko wśród współtwórców komiksu. Historia w wersji animowanej zostanie zaprezentowana podczas oficjalnej premiery w Berlinie.

Komiks to uznana na całym świecie artystyczna forma wypowiedzi łączącą pisarską narrację z grafiką. Pierwszy polski cykl komiksowy zaczął ukazywać się we Lwowie w 1919 roku. W ciągu lat wykształciła się polska szkoła komiksu. Do najbardziej znanych należą kultowe przygody Tytusa, Romka i A'Tomka. Współcześni autorzy polskich komiksów, tacy jak Przemysław Truściński „TRUST” czy Maciej Sieńczyk – twórca albumów „Hydriola” wciąż przekraczają granice sztuki popularnej i udowadniają, że w światowych galeriach sztuki nowoczesnej jest miejsce także dla polskich nazwisk.  

Od kilku lat komiks przeżywa renesans. Na popularności komiksów najbardziej zyskała kinematografia, głównie amerykańska. Era superbohaterów takich jak Superman, Batman czy Spiderman to złote lata dla rozwoju komiksów. Dzięki zaawansowanej technologii już nie sama historia, ale przede wszystkim estetyka komiksu przebojem wdarła się do kina. Powstały takie filmy jak Sin City, Dead of Night, a także kultowy już Iron Man.

Potencjał przeniesienia komiksu na wielki ekran w wersji animowanej dostrzegła marka ABSOLUT,
po raz kolejny udowadniając, że świetnie wyczuwa trendy i potrafi je wykorzystać. Do najnowszej, interaktywnej odsłony kampanii Transform Today – NEXT FRAME – zaprosiła utalentowanego Rafaela Grampá, brazylijskiego rysownika komiksów powierzając mu stworzenie autorskiej historii Dark Noir.

– ABSOLUT od lat z sukcesem flirtuje ze sztuką współczesną. Marka dostrzega ponadprzeciętną kreatywność swoich fanów i włącza ich aktywnie w swój świat. Poprzez współpracę z artystami na całym świecie chcemy ciągle inspirować ludzi do kreatywnych działań i obudzenia w sobie wyobraźni. NEXT FRAME to wyjątkowa, realizowana równolegle w kilkunastu krajach, interaktywna zabawa dla wszystkich. Jej narzędziem jest komiks, a platformą Facebook. Dla wszystkich uczestników to także unikalna szansa znalezienia się w międzynarodowym gronie fanów i sympatyków tworzonego live komiksu – mówi Dorota Durakiewicz, Senior Brand Manager VODKAABSOLUT, Pernod Ricard Polska.

Dark Noir to historia, która będzie współtworzona przez Rafaela Grampá oraz setki tysięcy internautów.  Oparta jest na klasycznej narracji o superbohaterze z tajemniczą przeszłością. Na chwilę obecną nie ma jeszcze zakończenia. Czytelnicy komiksu na początku poznają starszego artystę o imieniu The Visionaire, który utracił wszystkie swoje talenty za sprawą tajemniczej i pięknej kobiety. Postać postanawia wyjaśnić sprawę. O pomoc zwraca się z prośbą do przystojnego, charyzmatycznego i pewnego siebie Vincenta Blacka – głównego bohatera historii.

Vincent ma dar dostępu do „świata idei”, co oznacza, że dostrzega o wiele więcej niż przeciętny człowiek. Postanawia pomóc artyście i zaczyna prowadzić własne śledztwo. Na swojej drodze spotyka osoby, których intencje nie są jasne. Ostatecznie poszczególne postaci doprowadzają Vincenta do pięknej Madaleany, którą podejrzewa o kradzież talentów.

– Para bohaterów spotyka się w barze i… tutaj historia się urywa, czy raczej zaczyna. – mówi Dorota Durakiewicz. – Czy Vincent ostatecznie rozwiąże tajemnicę? Jakie trudności spotkają go na drodze do rozwikłania zagadki? To zależy wyłącznie od uczestników interaktywnej zabawy. To oni napiszą scenariusz, który zostanie zrealizowany w formie filmu i zaprezentowany na specjalnym pokazie w Berlinie. Mam nadzieję, że powstanie naprawdę niezwykła, wielokulturowa opowieść, która być może rozpocznie własne życie i zapisze się w annałach komiksowych superbohaterów z mocnym polskim akcentem. Nie ukrywam, że liczę na zaangażowanie i kreatywność polskich fanów ABSOLUTA – podsumowuje.    

Rafael Grampá narysuje 6 kluczowych ważnych dla rozwoju wydarzeń wątków. Tworzenie historii odbywać się będzie równolegle w kilkunastu krajach. Głównym nośnikiem komunikacji będzie profil marki na Facebooku. Akcja wystartowała 3 lutego i potrwa do 21 lutego. Wystarczy na bieżąco śledzić Facebook’a marki i aktywnie włączyć się w komentowanie dalszych losów Vincenta i Madaleany. Wyróżnieniem dla uczestników jest to, że pomysły które okażą się najbardziej inspirujące dla Grampa zostaną nie tylko wykorzystane, ale także ich autor – jego imię i nazwisko, zostanie wymienione wśród twórców historii podczas światowej premiery w Berlinie, w dniach 14-15 marca br. Warto włączyć się w pisanie historii Vincenta i Madaleany, rozpoczynając tym samym międzynarodową karierę.

Filozofią kampanii ABSOLUT – TRANSFORM TODAY jest ciągłe inspirowanie do wprowadzania życiowych zmian oraz pokazywanie jak ważne jest, by odkrywać w sobie twórczego ducha. Wśród zaproszonych do współpracy artystów znalazł się wszechstronnie uzdolniony artysta i muzyk – Woodkid, Amerykanin Aaron Koblin działający w obszarze digital media i technologii, francuska projektantka haute couture Yiqing Yin oraz brazylijski ilustrator Rafael Grampa. NEXT FRAME to pierwszy z realizowanych projektów w ramach kampanii TRANSFORM TODAY.