Logo

Marketing MIX

Akcja Radia ESKA i Universal McCann dla firmy Hasbro

Według danych Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, tylko w ostatnim dniu 2013 roku wpłynęło aż 1259 wniosków o założenie własnej działalności gospodarczej. Na pytania jak będzie w nowym roku, czy Polacy będą równie chętnie zakładać nowe firmy i jakie mają pomysły na własny biznes, można odnaleźć w podsumowaniu projektu „Wygraj pensję Prezesa na Święta”, który wspólnie dla firmy Hasbro, przygotowały: Radio ESKA oraz dom mediowy Universal McCann.

Według badań Polacy jako jednostki posiadają duży potencjał kreatywności. Wykorzystanie go jako siły napędowej dla rozwoju gospodarki jest jednak związane z dwoma elementami: wzrostem wzajemnego zaufania i umiejętnością pracy zespołowej. Jak pokazują ostatnie lata, oblicza kreatywności Polaków przybierają coraz ciekawsze formy, zwłaszcza jeśli pod lupę weźmiemy branżę startup’ową.

– Tylko w 2012 roku byliśmy świadkami wielu inwestycji, zwycięstw polskich zespołów w międzynarodowych konkursach startup’ów oraz nowych projektów z niemałym potencjałem – mówi Monika Wójcicka, Head of Entertainment w Universal McCann.

– Razem z Radiem ESKA postanowiliśmy wykorzystać ten startup’owy boom, najnowsze trendy w komunikacji i zaprosić młodych Polaków do zbudowania własnego imperium w ramach projektu Wygraj pensję Prezesa na Święta. Projekt promował nową wersję, popularnej gry Monopoly marki Hasbro. Zainteresowanie, z jakim spotkała się ta akcja, było dla nas niemałym zaskoczeniem – dodaje Monika Wójcicka.

W ciągu 5 tygodni trwania projektu udało się dotrzeć do prawie 2 mln osób i zaangażować ponad 4000  graczy w zdobycie pensji Prezesa na Święta (25 tys. zł) oraz poznać wielkie pokłady kreatywności i pomysłów na własny biznes, jakie drzemią w młodych Polakach.

Projekt był adresowany do młodych osób – w wieku od 18 do 35 lat, dla których grywalizacja jest codziennością. Zadanie było proste. Wystarczyło wymyśleć i założyć własną firmę (z konkretną nazwą, hasłem reklamowym i działalnością), wykorzystując do tego celu dedykowaną aplikację na Facebooku. A następnie zebrać jak największą liczbę klientów, którym spodobał się zaproponowany pomysł na biznes. Każdy uczestnik mógł zgłosić tylko jeden startup.

Pomysły zgłaszane przez chętnych na pensję Prezesa były nowatorskie, a niekiedy absurdalne i abstrakcyjne, ale taki był w końcu cel. Nie tylko promocja, lecz i zabawa! Pomysł z założenia musiał charakteryzować się przede wszystkim kreatywnością, a nie precyzyjnym biznes planem. Zwycięzca rywalizacji otrzymał 25 tys. zł. Zaś pozostali Prezesi – 14 najbardziej kreatywnych, wirtualnych firm, zostało nagrodzonych tabletami oraz nową grą planszową Monopoly Imperium, która stanowiła przedmiot całej kampanii.

Wśród 14 nagrodzonych znaleźli się m.in.:
• Piotr – FSO, czyli Firma Samochodów Osobliwych, która produkuje samochody zaprojektowane wcześniej przez samego klienta.
• Kuba – PPC, czyli Ponadczasowe Pokłady Czasu. Firma oferuje dodatkowy czas w ciągu doby, co wiąże się z powiększeniem liczby godzin, nawet do 28. Pakiet czasu zwiększa się dzięki puli utraconych w historii godzin: ukradzione i nieużywane procentowały przez lata, a teraz dostęp do nich ma właśnie PPC.
• Piotr – Czipy Wewnątrzorganizmowe. Firma oferuje wszczepione pod skórę czipy, które dają o sobie znać właścicielowi (przez małe napięcie elektryczne), gdy ten jest leniwy. Oprócz tego, to oryginalne i kontrowersyjne urządzenie posiada możliwość namierzania właściciela.

Zwycięzcą konkursu został Karol – pomysłodawca firmy PGR. Chociaż sam zaznacza, że nazwa kojarzyć może się różnie, w przypadku jego wirtualnej działalności oznacza Piotrowską Grupę Rowerową. – Moja firma zajmuje się propagowaniem rowerów. Zarówno jako środka transportu na co dzień, jak i podróżowania oraz wolnego spędzania czasu – mówił na antenie Radia ESKA, 6 grudnia, zdobywca świątecznej Pensji Prezesa.

Nagród było jednak więcej. Zdobywcy II i III miejsca otrzymali możliwość odwiedzenia jednej z firm z gry Monopoly Imperium. Był to polski oddział firmy Coca-Cola. Ponadto osoba, która zajęła drugie miejsce, dostała szansę na płatny staż w firmie Hasbro. Natomiast najbardziej aktywni klienci zgłaszanych do zabawy startup’ów otrzymali miesięczne konta premium w serwisie muzycznym Spotify.

Kampania została przygotowana przez Pracownię Kreatywną (TIME S.A.), Radio ESKA oraz Universal McCann. Aplikację na Facebooka przygotowała spółka SMI (Grupa ZPR).