Logo

Marketing MIX

Kwiecień pod znakiem opakowań

9 i 10 kwietnia w Warszawie odbędzie się VI edycja Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations. To impreza prezentująca najnowsze trendy w zakresie opakowań, materiałów opakowaniowych i etykiet, która urosła do rangi najważniejszego wydarzenia tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej. O tym co ciekawego będzie można tam zobaczyć opowiada pani Ewa Woch – Dyrektor Zarządzający firmy easyFairs Poland Sp. z o.o. – organizatora targów.

OOH magazine: Jak ocenia Pani tegoroczne zainteresowanie targami wśród wystawców i odwiedzających?

Ewa Woch: Nie sposób nie zauważyć coraz większego zainteresowania imprezą. Plan hali zapełnił się bardzo szybko, dlatego na kilka miesięcy przed wydarzeniem zdecydowaliśmy się powiększyć powierzchnię wystawienniczą, aby wszystkie chętne firmy miały szansę wziąć w nim udział. Na ten moment mogę zdradzić, że swoją ofertę na targach zaprezentuje ponad 150 firm i wciąż zgłaszają się nowe. Jeśli chodzi o odwiedzających to również zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania w porównaniu z ubiegłymi edycjami. Trwa rejestracja online dla gości – codziennie odnotowujemy kilkadziesiąt osób, które zamierzają odwiedzić targi.  Zarówno przedstawicieli firm, którzy przyjeżdżają na targi od lat, jak również osoby, które wcześniej nas nie odwiedzały. Warto wspomnieć, że są to firmy nie tylko z Polski, ale również z Niemiec, Litwy, Czech czy Słowacji i wielu innych krajów.

Co zatem odwiedzający będą mogli zobaczyć na stoiskach wystawców?

Postanowiliśmy usystematyzować ofertę wystawców dzieląc ją na strefy tematyczne. Dzięki temu każdy będzie mógł z łatwością odnaleźć produkty czy usługi, które go interesują. W strefie LABELLING & PRINTING odwiedzający znajdą etykiety, kody, rozwiązania w zakresie znakowania oraz szereg usług oferowanych m.in. przez drukarnie. Strefa CO-PACKAGING dotyczyć będzie usług w zakresie pakowania, przepakowywania, konfekcjonowania i kontroli jakości. Będzie też strefa LOGISPACK z opakowaniami zbiorczymi, logistycznymi, wewnętrznymi, ochronnymi i gotowymi na półkę. Dla opakowań luksusowych oraz typu Premium przeznaczyliśmy strefę LUXPACK. Ogólnie rzecz biorąc oferta wystawców obejmie szeroką gamę opakowań niemalże z każdego surowca – od tektury poprzez plastik, szkło, drewno i metal. Na szczególną uwagę zasługuje program Innowacja. Stoiska  wystawców prezentujących nowatorskie i oryginalne rozwiązania  zostaną oznaczenie specjalnym znakiem „innowacja”, dzięki czemu odwiedzający szukający takich właśnie rozwiązań z łatwością będą mogli je odnaleźć. Wśród produktów i rozwiązań prezentowanych w ramach programu znajdą się m.in.:  innowacyjne zamknięcia, metalizacja próżniowa UV, alu-etykiety, folia elektrostatyczna, lakier strukturalny, nowoczesne drukarki, innowacyjne laminaty, airless, rewolucyjna metoda prototypowania, inteligentne wskaźniki temperatury i wiele innych.


Czy wzorem lat ubiegłych w ramach targów odbędą się wykłady lub konferencje?

Oczywiście, tak jak w zeszłym roku przygotowaliśmy bogaty program towarzyszący. Wszystkich gości zapraszamy na otwarte seminaria learnShops™. Wśród prezentowanych zagadnień znajdzie się m.in. redukcja kosztów, ochrona wzornictwa przemysłowego, future packaging, airless oraz e-commerce. Ponadto pierwszego dnia targów – 9 kwietnia, odbędzie się IV Międzynarodowa Konferencja – Logistyka Odzysku dotycząca wymagań Unii Europejskiej w zakresie odzysku i recyclingu odpadów opakowaniowych w Polsce. Na drugi dzień zaplanowaliśmy forum, przygotowane przez patrona merytorycznego targów – Polską Izbę Opakowań, na temat przemysłu i rynku opakowań w Polsce oraz jego perspektyw. Podczas forum wypowiedzą się znani i cenieni w branży specjaliści, m.in.: profesor Stanisław Tkaczyk prezes Polskiej Izby Opakowań, Joanna Kuzincow – kierownik Zakładu Wspierania Technologii Opakowań COBRO oraz Wiktoryna Kolado – kierownik Laboratorium Badań Materiałów i Opakowań Jednostkowych COBRO. W ramach wykładów poruszona zostanie tematyka opakowań do żywności pochodzenia celulozowego, certyfikacji opakowań i wiele innych zagadnień.  

W ubiegłym roku sporym zainteresowaniem cieszyła się wystawa opakowań przygotowanych przez młodych, debiutujących projektantów. Czy zamierzają Państwo kontynuować tę inicjatywę?

Jak najbardziej.  Również i tym razem w ramach Strefy Studenta będziemy promować osoby mogące pochwalić się świeżym spojrzeniem na branżę i ciekawymi pomysłami. Napłynęło do nas sporo interesujących projektów, które od 17 marca będą prezentowane na naszym profilu Facebook. Autorzy wybranych większością głosów opakowań, uzyskają możliwość prezentacji swoich projektów podczas targów Packaging Innovations. Jednak Strefa Studenta to nie jedyna wystawa, która będzie miała miejsce podczas targów. W specjalnie wyznaczonym miejscu odbędzie się prezentacja opakowań kartonowych zwycięzców i finalistów Pro Carton/ECMA Carton Award 2013.

VI edycja targów zapowiada się więc niezwykle interesująco. Dziękując za rozmowę, czego możemy zatem życzyć organizatorom?

Myślę, że dokładnie tego, czego życzą sobie nasi klienci, a więc ciekawych inspiracji dla odwiedzających, mnóstwa nowych kontaktów dla wystawców oraz przyjemnej i pobudzającej do działania atmosfery na targach. Mamy nadzieję, że wzorem ubiegłorocznych, również i ta edycja Packaging Innovations zostanie uwieńczona pełnym sukcesem. Wszystkich czytelników zapraszamy na targi do Hali Expo XXI w Warszawie w dniach 9 i 10 kwietnia.

Biuro organizatora:
easyFairs Poland Sp. z o.o.
tel: +48 12 651 95 20
poland@easyfairs.com
www.easyfairs.com/pl